Tanıtım yazısı yayınlayanlara ve yayınlatanlara öneriler

Tanıtım yazısı, son yıllarda SEO işiyle uğraşanların en çok tercih ettiği araçların başında geliyor. Tanıtım yazısı yayınlayan siteler arasında 5 TL'ye de yayınlayan var 1000-2000 TL'ye de...

Bu fiyatlandırmada site içerik kalitesi, ziyaretçi sayısı, Alexa değeri, domain yaşı, Trustrank, Domain Authority, Page Authority, index sayısı, marka bilinirliği gibi değerler önemli rol oynuyor.

Tanıtım yazısı ile ilgili daha önce birçok yazı yazdım. Yine bazı önemli noktalara değinmek istiyorum. Tanıtım yazısı çalışması yapacak olanlar bunlara dikkat ederse uzun vadede kazançlı çıkacak.

Peki, verimli bir tanıtım yazısı çalışması için hangi kritelere önem vermek gerekiyor?

Tanıtım yazısı SEO çalışmalarının ana odak noktası olmamalı. SEO'yu destekleyici bir araç olarak değerlendirilmeli. Sadece tanıtım yazısı yayınlamak üzerine inşa edilen bir SEO çalışması ile başarıya ulaşmak çok zor.

İçeriği özgün olmayan, organik trafik almayan sitelerde tanıtım yazısı yayınlatılmamalı. Az da olsa organik ziyaretçisi olan siteler her zaman daha avantajlı.

Tanıtım yazısı yayınlayan sitelerden bazıları bu yazıları özel olarak oluşturduğu kategori altında yayınlıyor. Bu da tanıtım yazısı kategorisinde yayınlatılan yazıların Google tarafından değersiz olarak algılanmasına neden olabiliyor.

Tanıtım yazıları profesyonelce imla kurallarına uygun bir şekilde hazırlanmalı ve içeriğine uygun kategorilerde yayınlatılmalı. Tanıtım yazısını okuyan ziyaretçi bilgi sahibi olmalı, yeni bir şeyler öğrenebilmeli. Yazıyı "Bu direkt reklam, berbat yazılmış" diye okumaktan vazgeçmemeli.

SEO işi yapanların büyük çoğunluğu tanıtım yazısı alacağı siteleri detaylı incelemiyor. İçeriğe, güncelleme sıklığına, organik ziyaret alıp almadığına dikkat etmiyor. En ucuz fiyata kim yazı yayınlarsa onunla anlaşıyor. Bu da tanıtım yazısı çöplüğünü daha fazla büyütüyor.

Tanıtım yazısı yayınlatacak kişilerin aracılar ile değil de direkt site sahibi ile çalışması çok önemli. Sonra yazılar kaldırıldığında kimse şikayet etmesin. Kalıcı olmayan tanıtım yazısı fayda sağlamaz.

Tanıtım yazısı site sahibi tarafından hazırlanacaksa site içeriğine uygun olmalı. Yazı sitede sırıtmamalı. Maalesef önceden hazırlanmış çoğu yazı sırf birkaç lira fazla vermemek için yayınlatılmaya çalışılıyor.

Ucuza tanıtım yazısı yayınlayan sitelerin birçoğunda belli bir süre sonra linkler ve yazı kaldırılabiliyor. Bu da hem tanıtım yazısı yayınlayan hem de yayınlatanlar için hoş olmayan bir durum. Yazıları kaldırmayan, linkleri silmeyen kişiler ile çalışılmalı.

Medya İstasyonu'da tanıtım yazısı yayınlatın

Medya İstasyonu'na aldığım yazılarda yukarıda yazdığım tüm kritelere dikkat ediyorum. Kaliteli içeriğine ve içerik üreticisine değer veren kişiler ile çalışmayı tercih ediyorum. Sözde SEO uzmanı! bazı kişiler blogspot.com ya da wordpress.com, tumblr.com uzantılı siteleri önemsemiyor.

Medya İstasyonu'da blogspot.com uzantılı bir blog ama birçok siteden çok daha etkili ve ciddi oranda organik ziyaret alıyor. Bu blog üzerinden bana ulaşan kişilerin haddi hesabı yok. Blogculuk dünyasında Medya İstasyonu kendi alanındaki içeriklerle gerçekten iyi bir konumda olduğunu biraz araştırma yaptığınızda anlayabilirsiniz.

Tanıtım yazılarını kendim profesyonel bir şekilde hazırlıyorum. En kısa sürede linkini iletiyorum. Kesinlikle silmiyorum. Blogu tanıtım yazısı çöplüğüne çevirmemek  ve yazı yayınlatacak kişilere faydalı olması için seçici davranıyorum.

Tanıtım yazısı yayınlatmak istiyorsanız medyaistasyonu@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.




Tanıtım yazısı yayınlayanlara ve yayınlatanlara öneriler Tanıtım yazısı yayınlayanlara ve yayınlatanlara öneriler Reviewed by Medya İstasyonu on Çarşamba, Kasım 30, 2016 Rating: 5

1 yorum:

  1. "Sadece tanıtım yazısı yayınlamak üzerine inşa edilen bir SEO çalışması ile başarıya ulaşmak çok zor." demişsiniz... katılıyorum. Tanıtım yazısı yayınlatmak bir site için yapılabilecek seo çalışmasının sadece küçük bir bölümünü oluşturur yani her şey demek değildir. Tek başına bir şey ifade etmez. Sitenin iç optimizasyonu tamam değilse backlink almak fayda etmeyecektir, seo doğallık ve çeşitlilik ister. Bunları göz önünde bulundurmak lazım.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.