Kaliteli içerik mi yoksa ucuz içerik mi?

Okuyuculara fayda sağlayıcı, araştırdıkları konuda doyurucu bilgiler ve öneriler sunan uzun ömürlü içeriklere ihtiyaç her geçen gün artıyor.

Arama motoru üzerinden yapılan sorgularda kullanıcılar bilgi sahibi olmak istedikleri, kendilerine farklı bakış açısı katan içeriklere daha fazla önem veriyor. 

Özensizce hazırlanmış, SEO adı altında onlarca anahtar kelime içeren, okunmaktan uzak yazıların ne web sitelerine ne de okuyuculara faydası var. Maalesef bu durumun farkında olanların sayısı çok az. Makale alımlarında hala kalite yerine "fiyat" ön planda oluyor.

Makale piyasasında 300 kelime 3 TL'den makale yazan kişi, 300 kelimeyi 10-20 TL'ye yazana göre daha fazla tercih ediliyor. Makale ihtiyacı olan kişi fiyata odaklandığı için 10 TL'ye yazanın neden diğerleri gibi ucuza yazmadığını merak etmiyor.

Ucuza yazı yazdırmak Türkiye'deki içerik editörlüğünün profesyonel anlamda gelişememesinin en önemli nedeni. 100 kelime 1 TL'ye yazı yazdırmak ve bundan kalite beklemek, emek sömürücülüğünden başka bir şey değil. Maalesef alan da yazan da razı...

Medya İstasyonu'nunda yazdığım yazılarda kaliteli içerik üretiminin önemine dikkat çekmeye devam edeceğim.

Kalite, ucuza satın alınmaz

Kaliteli olan, her zaman pahalıdır. Kalite; emek harcamaktır, fark oluşturmaktır, değer katmaktır. Nitelikli bir makalenin hazırlık sürecisi konusuna göre birkaç saati bulabilir. Günde binlerce kelime yazı yazdığını vaat edenlerin kalitesinden her zaman şüphe ederim.

Sıfırdan bir yazı hazırlamak öyle kolay bir iş değil. Birkaç saat süren bir işin değeri 100 kelime 1 TL'den mi fiyatlandırılmalı? "Piyasa böyle, biz kazanmıyoruz ki makale yazana daha fazla verelim?" diyenler çıkacak. Kazanmıyorsan bu işi yapmayacaksın, başka alanlara yöneleceksin.

Ne yapacaksınız?

Kaleminize güveniyorsanız, içeriklerinizle projelere değer katacağınıza inanıyorsanız ucuza kesinlikle yazı yazmayın. Ucuza yazdığınız yazılar berbat olacak, ruhsuz olacak, emeğinizin karşılığını alamadığınız için "Hızlıca yazayım da paramı alayım" diye düşünmeye başlayacaksınız. Bu da niteliksiz yazılarınızın artmasına ve bu işten soğumanıza neden olacak.Yapılırken heyecan duyulmayan işler başarılı olamaz. Kalitenizi düşürmeyin. Kendinizi sürekli geliştirin. Uzun vadede kazanan siz olacaksınız. Buna inanın, inanmıyorsanız bu işi hiç yapmayın.

Ben ne yapıyorum?

Kaliteli içeriğe ve yazara değer veren kişiler ile çalışmayı tercih ediyorum. Kaliteden önce parayı konuşan ile çalışmıyorum. "100 kelime 1 TL'den SEO uyumlu 100 adet yazar mısın?" diye gönderilen mailleri okumadan siliyorum. Vaktim, beynim, ellerim değerli. Emeğimin karşılığını alamadığım bir işi asla yapmam. Bu konuda tavrım net.

Siz de bu konuda prensipli olun. Şu ana kadar hep nitelikli içerik geliştirme üzerine çalıştım. Az sayıda yazı siparişi aldım ve zamanında teslim ettim. Karşılıklı güven ile binlerce nitelikli içerik ürettim. Hala da üretmeye devam ediyorum.

Unutmayın; "Kaliteli olmayan şeyler size daha fazla paraya mal olacak."
Kaliteli içerik mi yoksa ucuz içerik mi? Kaliteli içerik mi yoksa ucuz içerik mi? Reviewed by Medya İstasyonu on Çarşamba, Kasım 09, 2016 Rating: 5

2 yorum:

  1. Her işin belirli bir piyasası var. 1 tl ye yazılan yazıdan bir şeyler beklemek başlı başına hatadır zaten. Fakat bu piyasayı böyle düşürenler var. Kaliteli içerik üretmekten aciz fırsatçılardan başka bişey olmadıklarını düşünüyorum..

    YanıtlaSil
  2. Ucuz etin yahnisi yavan olur, derler. Yani ucuza elde edilen makaleler için de okunması hoş olmaz.Kolay gelsin.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.