Adım adım dergi çıkarmak, dergi nasıl çıkarılır?

Dergi çıkarmak, dergi yayıncılığına meraklı, dergi çıkararak para kazanmak isteyen birçok kişinin en çok merak ettiği konuların başında geliyor.

Bu yazımda dergi çıkarmak isteyenlere yol gösterecek bazı bilgilere değinmek istiyorum.

Adım adım dergi çıkarma

Neden dergi çıkarmak istiyorum? Bu soruları netleştirin. Neden dergi çıkarmak istiyorsunuz? Para kazanmak için mi? Heves mi? Prestij mi? Gerçekten hedef kitleye faydalı olmak için mi?

Dergi içeriği ne olmalı? Hedef kitleniz kimlerden oluşacak? Çıkaracağınız derginin önce hedef kitlesini ve içeriğini netleştirin. Kültür-sanat, spor, bilim-teknoloji, politika, yemek, spor, edebiyat, ekonomi, sağlık vb. olabilir.

Nasıl dergi çıkarabilirim? Dergi çıkarmak için nereden izin almalıyım? Dergi çıkarmak da gazete çıkarmak gibi. Basın savcılığına dergi çıkaracağınıza dair bir beyanname vermelisiniz. Bu beyannamedeki bilgileri eksiksiz bir şekilde doldurun ve dergi çıkarmak için gerekli izni alın. Beyanname vermeden önce derginin basılacağı matbaayı belirlemenizde fayda var.

Dergi çıkarmak için prosedür nedir? Dergi basımı konusunda uzman olan matbaa ile anlaşın. Yönetim yerinizi belirleyin. Sorumlu yazı işleri müdürünü belirleyin. Derginin periyodunu ve türünü belirleyin. Sonrasında basın ile ilgili işlere bakan savcılık birimine beyanname verin.

Dergi çıkarmanın aşamaları neler? Beyanname sonrası gerekli izinleri aldıktan sonra derginizin içeriği, tasarımı, ekip, ofis, şirket kurulumu, web sitesi hazırlama, dağıtımı, abonelik, reklam gibi konulara yoğunlaşın.

Dergi çıkarmak ne kadar mal olur? Dergi çıkarma maliyeti dergi sayısı, dergi sayfa sayısı, dergi baskı türü, dergi tasarımıi dergi dağıtım türü, gibi kriterlere göre değişiklik gösterir. Dergi çıkarmak gazete çıkarmaya göre her zaman daha maliyetlidir.

Dergi çıkarmak için şirket kurmam lazım mı? Dergi çıkarmak, bu işten para kazanmak istiyorsanız mutlaka bir şirket kurmalısınız. Bu başlangıç aşamasında bir şahıs şirketi olabilir. Sonra kazancınız arttıkça limited vb. şirket türlerine geçiş yapabilirsiniz.

Dergi çıkarmak için hangi programlara ihtiyacım var? Dergi tasarımı için Adobe Indesing, Quark Express, Phoshop, Microsoft Office gibi programlara ihtiyacınız olacak. Genelde en yaygın kullanılanı Adobe InDesing. Başka programlara da göz atabilirsiniz. Bu programları üst seviyede kullanacak sayfa tasarım uzmanları ile çalışmanız faydalı olacak. Dergi tasarımı gazeteye göre daha fazla özen gerektiriyor.

DERGİ ÇIKARMAK İSTİYORUM

Dergi çıkarmak hakkında profesyonel destek almak istiyorsanız medyaistasyonu@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz. Dergi çıkarmak ile ilgili hazırladığım E-kitabı satın almak için bana maille ulaşabilirsiniz.

Bu yazıları da mutlaka okuyun

Gazete çıkarmak isteyenlerin bilmesi ve dikkat etmesi gerekenler 

Haber sitesi kurmak isteyenlerin bilmesi ve dikkat etmesi gerekenler


Adım adım dergi çıkarmak, dergi nasıl çıkarılır? Adım adım dergi çıkarmak, dergi nasıl çıkarılır? Reviewed by Medya İstasyonu on Pazartesi, Ekim 17, 2016 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.