Google'da organik yükselmek mümkün

Google'da ilk sıralarda yer almak, organik trafik çekmek web sitelerinin sağlıklı gelişmesi, markalaşması ve büyümesi açısından büyük önem taşıyor.

Peki, Google'da yükselmenin organik yolları neler? Blogunuz ya da sitenizi organik olarak nasıl üst sıralarda yer alabilir?

Her zaman söylediğim gibi işin temelinde yine içerik var. Öncelikle iyi bir içerik üreticisi olmak ya da deneyimli içerik üreticileri ile yola çıkmak gerekiyor.

Google artık okuyucuların aradıklarını buldukları, değeri içerik barındıran siteleri üst sıralarda daha kolay taşıyor. Faydalı, kolay okunabilen, bilgi veren, yol gösteren içerikler hem ziyaretçilerin hem de arama motorunun gözdesi.

Her gün onlarca web sitesi/blog inceliyorum. Biçim ve içerik bakımından birçoğunun yetersiz olduğunu söyleyebilirim. İçeriklerin birçoğu başka kişilere ücret karşılığı yazdırılıyor. Bunları artık kolayca anlayabiliyorum.

Nasıl mı? Çünkü samimiyet yok. Ansiklopedik bir dille yazılmış. Bir yazıya değer katan en önemli şey samimiyet. Okuyucular yazılarda kendilerini çekecek bir şeyler bulmak istiyor. Bir solukta okumak istiyor. Başlıklar berbat, cümle kurgulaması hatalı, imla kurallarına uygunluk yok denecek kadar az.

Doğal bir şekilde yazılan yazılar SEO kaygısı olmadan hazırlandığı için arama motoru gözünde de daha değerli. İşin içine SEO dediğimiz kavram girdiği zaman yazı amacından şaşıyor. Kelime kaygısı, anahtar kelimelerin yazı içinde kullanım sıklığı, bol, italik, linkler falan derken yazı okuyucudan uzaklaşıyor.

Ziyaretçi pastasından pay kapabilmek için en çok aranan anahtar kelimeler içeren aynı başlıkta ve bilgi içeriğinde yazılar ortaya çıkıyor.

Örneğin elmanın faydaları hakkında bir arama yapacaksınız. Google'a "Elmanın faydaları nelerdir?" yazıp sorguladığınızda bu başlığı taşıyan yüzlerce site ile karşılaşacaksınız.

Kullanıcılar doğal olarak birinci sayfada ilk sıralarda yer alan başlıkları tıklayacak. Diğer sayfaları görmeyecek bile. Dolayısıyla elmanın faydaları başlığına sahip yüzlerce site bu içerikten fayda göremeyecek. Bu yaklaşım internetteki bilgi kirliliğinin en büyük sebebi.

Bunun gibi birçok örnek verebilirim. Bu noktada nitelikli içerik üretimi, içeriğin ve başlığının ilgi çekici şekilde kurgulanması önemli. Araştırmamak, sorgulamamak, tembellik web dünyasında da kaliteli işlerin ortaya çıkmasını engelliyor.

Oturup araştıracak, zengin kaynaklardan beslenecek, uzun yıllar okunabilecek bir yazı ortaya çıkaracak kişi sayısı çok az. Sağdan soldan derleme cümleler ile makale oluşturuluyor ve özgün diye pazarlanıyor. Kandırmayalım birbirimizi. Kelime dağarcığı zayıf kişilerin yazdığı o yazılar çöpten başka bir işe yaramaz. Herkes en donanımlı olduğu alanlarda içerik üretmeli.

Mesela, estetik konusunda hiçbir bilgisi olmayan insanların özgün makale yazması size doğru mu? Sağlıklı bir şey mi? Hadi yazdı diyelim. Bu yazıyı sitenize ekleyip ziyaretçi çekebilir misiniz? Rekabetin yoğun olduğu estetik sektöründe estetik merkezleri Google Adwords reklamları ile zaten ilk sayfada.

Öyle bir makale yazılmalı ki estetik yaptıracak bireyler bunu organik bir şekilde bulsun ve okusun. Maalesef bu mantıkla hareket edilmiyor. Kalite çok düşük. Web sitesi sahiplerinin ucuz ve kalitesiz makalelere verdiği paralara acıyorum.

3 yıldan fazla bir süredir bu blogda yazıyorum. Şu ana kadar 500'e yakın yazı yazdım. On binlerce kez okunan birçok yazım var. 3 sene önce yazdığım ve her gün trafik aldığım yazılarımın olması yukarıda anlattıklarımı özetliyor. Uzun ömürlü içerik kavramının önemi bu işte.

Blogumun organik bir şekilde yükselmesi için neler yaptım?

Hedef kitlemi belirledim. Kimlerden oluşuyordu bu kitle? Blog yazmak isteyenler, blog yazarlığı yapanlar, iletişim fakültesinde okuyanlar ya da mezunlar, haber sitesi kurmak ve internet haberciliği yapmak isteyenler, pr ajansı çalışanları, sosyal medya uzmanı olmak isteyenler, dijital pazarlama ve dijital pr ile ilgilenenler, içerik editörü olmak isteyenler, yazarak para kazanmak isteyenler, internetten para kazanmak isteyenler, gazete-dergi çıkarmak isteyenler.

Bu kitlenin ihtiyacı olabilecek konu başlıklarını araştırdım, listeledim. Hala o listeden faydalanıyorum.

Kendime has anlatım tarzımla, okuyucuları sıkmayacak şekilde nitelikli ve uzun ömürlü yazılar hazırlamaya yöneldim. İçimden yazmak geldiği her an yazdım.

Yazdıkça, yazılarımı kendi hesaplarımda paylaştıkça organik bir şekilde trafik almaya başladığımı gözlemledim.

Yazılarım sayesinde okuyucuların dikkati çekmeyi başardım. Ziyaretçi sayım yavaş yavaş artmaya başladı. Benim için önemli olan az ama nitelikli okuyucuya ulaşmaktı.

Organik ziyaretçiler sitedeki diğer içerikler ile de yakından ilgileniyor. Okuyor, reklam varsa tıklıyor. Okur ile etkileşimi yüksek siteler uzun vadede daha kazançlı.

Yazılarıma yorumlar gelmeye başladı. Bilgi ve danışmanlık talebi olanlardan mailler almaya başladım.

Mailleri gün içinde cevapladım. Yorum moderatörlüğü yaptım. Yorumlar fırsat buldukça yanıtladım. Okuyucuların her biri benim için önemli.

Zaman içinde blog dünyasında kendime ufaktan bir network oluşturdum.

Blog ile kişisel yeteneklerimi pazarlamaya başladım.

İçerik yazarlığı yaptım, basın bülteni hazırladım, tanıtım yazısı yayınladım, doğal SEO çalışmaları yaptım, blog ve online habercilik konusunda eğitimler verdim. Firmalara ve kişilere danışmanlık hizmeti sundum.

Blogumu satın almak isteyen kişiler bile çıktı.

Hayal gibi gelebilir ama bunların hepsi okuduğunuz sıfır maliyet ile oluşturduğum bu blog ile gerçekleşti. Açıkçası işin bu boyuta geleceğini tahmin etmemiştim.

Samimiyet, iyi niyet, prensipli çalışmak, öğrenmeye açık olmak birçok kapıyı er ya da geç açıyor.

Bu yazıyı okumanızı tavsiye ediyorum

Organik ziyaretçi çekmek neden önemli?












Google'da organik yükselmek mümkün Google'da organik yükselmek mümkün Reviewed by Medya İstasyonu on Çarşamba, Haziran 01, 2016 Rating: 5

3 yorum:

  1. Merhaba yazılarınız gerçekten çok güzel bir çok konuda da google'da üst sıralarda yer alıyorsunuz blogunuzun aylık trafiğini çok merak ediyorum.

    blog haricinde bir sitenizde var mı?

    YanıtlaSil
  2. Çok faydalı bir yazı olmuş emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. 0 bilgiyle çıktığım bu yolda,blog kavramına dair her şeyi sizden öğrendim..Yazılarınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.