Gazete çıkarma maliyeti

Son yıllarda internet haber sitelerinin sayısı hızla artsa da hala kağıt gazete çıkarmak isteyen çok kişi var. Gazete çıkarmak ile ilgili yazdığım yazılar her gün okunuyor ve bu konu ile ilgili mailler alıyorum.

Gazete çıkarma maliyeti kişilerin en çok merak ettiği konular arasında yer alıyor. Haber sitesi kurmaya göre çok daha maliyetli bir iş olan kağıt gazete güçlü finans yapısı olmayan kişilerin kesinlikle yönelmemesi gereken bir alan.

Gazete çıkarmak istiyorsanız;

Gazetenin basılacağı matbaa: Gazete yayımlama periyodu, baskı sayısı, sayfa sayısı ve baskı türü önemli. Günlük mü, haftalık mı yoksa aylık mı? Siyah beyaz mı yoksa renkli baskı mı? Tabloid mi yoksa tam boy mu? 8 sayfa mı yoksa 16-20 sayfa mı? Baskı adeti ne kadar olacak? Baskı maliyetleri de oldukça yüksek. Bu kalemde aylık gideriniz ortalama hesapla 5000-10000 bin TL olabilir. Çok daha yüksek olması da mümkün.

Gazete yönetim merkezi: Gazete için bir ofise ihtiyacınız olacak. Ofis kiraları tutacağınız lokasyona göre değişiklik gösteriyor. 500 TL'ye de ofis var 5000 bin TL'ye de... Bütçeniz ve çalışma şeklinize en uygun yeri bulmaya özen göstermelisiniz.

Şirket kurulumu: En azından bir şahıs şirketi kurmanız gerekiyor. İlk aşamada ortalama 1000 TL'yi gözden çıkarmalısınız. Her ay KDV, muhasebe ücreti, 3 ayda bir geçici vergi, stopaj gibi giderleriniz olacak.

Gazete personeli: Gazete tasarımı ve haber toplama işlemlerini tek başınıza yapmanız çok zor. Mutlaka birkaç kişiye ihtiyacınız olacak. Muhabir, sayfa sekreteri, grafiker, editör, dağıtım ve abonelik elemanı vb. Bu personelin maaşı, sigorta primleri, yemek ve ulaşım ücretlerini ödeyeceksiniz.

Büro malzemeleri: Bilgisayar, Macintosh, fotoğraf makinesi, yazıcı, tarayıcı, internet bağlantısı, depolama birimleri, ofis mobilyaları olmalı. Bunların maliyeti de 5-10 bin TL arası. Elinizde varsa sorun yok.

Dağıtım: Kendi personeliniz ile ya da dağıtım şirketleri ile anlaşarak dağıtım yapabilirsiniz. Dağıtım maliyetli bir iştir. Kendi elemanınızı kullanacaksanız ve dağıtacağınız yerler sınırlı ise daha az maliyetle dağıtım işini halledebilirsiniz. Dağıtım şirketleri dağıtacağınız her gazete sayısı için ücretlendirme uyguluyor. Bu da aylık binlerce liralık dağıtım gideri demek.

Haber ajansı üyeliği: Kendi haberlerinizi üretmeyecekseniz ya da haberlerinizin yanında gündem gelişmelerine ihtiyaç duyuyorsanız haber ajansı üyeliği almalısınız. Gazetelerin haber ajansı üyelikleri haber sitelerine oranla daha yüksektir. Aylık birkaç bin TL'yi bu iş için ayırmalısınız.

Gazete çıkarmada gider kalemleri oldukça fazla. Peki, ya gelir? Gazetelerin gelir kaynakları reklamlar, resmi ilanlar, abonelik. Resmi ilan almak için çok ciddi şartları yerine getirmek gerekiyor. Bu yüzden abonelik ve reklam alma gibi gelir kalemlerine daha fazla yoğunlaşmak gerek.

Gazete çıkarmak konusunda profesyonel danışmanlık hizmeti almak istiyorsanız medyaistasyonu@gmail.com'dan bana ulaşabilirsiniz.

Gazete çıkarma maliyeti Gazete çıkarma maliyeti Reviewed by Medya İstasyonu on Salı, Mayıs 10, 2016 Rating: 5

2 yorum:

  1. Iyi gunler Engin bey,
    Yaziniz hakkinda bir kac soru sormak istiyorum.
    "Bu kalemde aylık gideriniz ortalama hesapla 5000-10000 bin TL olabilir." burdako miktar 5 10 milyon lira mi?
    Ofis maaliyeti 500 lira ile 5 milyon lira arasinda mi anlamalıyız?
    Ilginize tesekkeur edere 19 Mayis Ataturk'u anma ve Genclik ve Spor Bayraminizi kutlarim.
    Unal USLU

    YanıtlaSil
  2. Bir onceki yorumuma ek: aylik baski maaliyeti olan 5-10 milyon tl gunluk ortalama kac adet baski icindir?

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.