2 Şubat 2016 Salı

Bayat SEO çalışmalarını bırakın, içeriğe yatırım yapın

2 Şubat 2016 Salı

Uzun ömürlü ve faydalı içeriklerin önem kazandığı günümüz internet dünyasında arama motoru optimizasyonu çalışmalarında hala etkisini kaybetmiş araçlardan faydalanılıyor.

Web sitesi sayısının her geçen gün arttığı internet ortamında site sahiplerinin birçoğu araştırmadan, profesyonellikten uzak bir şekilde uyguladığı sözde SEO çalışmaları ile bir noktaya gelmeye çalışıyor. Bu yapılanların yarar yerine zarar getirdiği pek önemsenmiyor.

Bu zamanda içeriğin en etkili SEO aracı olduğunu unutmamak gerek. İçeriğiniz güçlü değilse, okuyucular sitenizde aradığını bulamıyorsa yapacağınız tüm SEO çalışmalarının bir geçerliliği olmayacak.

SEO diye hala bunlar yapılıyor

Google son zamanlarda sıkça algoritma değişikliğine gidiyor. Yakın gelecekte birçok site dibe vuracak. Meydan gerçek içerik üreticilerine kalacak. Spam içeriklerin devri de son bulacak. Çünkün bundan artık internet kullanıcıları da bıktı. Temiz içerik, önem kazanacak.

Google Pagerank algoritmasını durdurdu. Aylardır güncellenmiyor. Web sitesi sahipleri hala tanıtım yazısı alırken, SEO çalışması yaptırırken buna dikkat ediyor. Google artık içeriğe önem veriyor.

Alexa, manipüle edilebilen bir sistem olduğu için hala Alexa takıntılı site sahipleri var. Yine tanıtım yazısı ve SEO çalışmalarında Alexa'sı düşük siteler tercih ediliyor. Alexa verilerinizi istediğiniz seviyeye getiren sistemler var. Bastırıyorsunuz parayı sitenizi ilk 500-1000 içinde yer alıyor. Alexa bir sitenin kaliteli olduğunun tek göstergesi değil. Google'ın da Alexa'yı önemsediğini sanmıyorum.

Dünyanın en popüler dizini olan DMOZ da  SEO çalışmaları kapsamında web sitesi sahiplerinin en çok önemsediği araçlardan biriydi. Para vererek DMOZ'a site ekleyen editörler var. DMOZ'un da geçerliliği olduğunu sanmıyorum. Siteniz DMOZ'da olsa ne olur olmasa ne olur? Sürekli algoritma değiştiren Google için DMOZ eskiden kullanılan bir araçtı. Son yıllarca cazibesini iyice yitirdi. DMOZ'un yanı sıra diğer link ekleme sitelerinin, toplistlerin de siteler için bir faydası yok.

Footer link çalışmaları da artık bir işe yaramıyor. SEO'dan en çok başvurulan footer linkler eklendiğinde siteye katkı sağlasa da kaldırıldığında zarar veriyor.

Sosyal imleme siteleri de bir ara SEO destek amacıyla sıkla kullanılırdı. Sosyal medya sitelerinin yaygınlaşması ile birlikte imle sitelerinin pabucu dama atıldı. Bu sitelerin birçoğunun kendine hayrı yok, sadece link çıkışı yapılan çöp siteler.

Anahtar kelime çöplüğüne dönmüş, profesyonellikten uzak, berbat yazılmış yazılar da SEO çalışmalarında başarılı olmayı engelliyor. 100 kelimelik yazının içinde 8-10 tane anahtar kelime mi olur? Bir de bu kelimelerin 3-4 tanesine link veriliyor geri kalanı da italik ya da bold yapılıyor. İşi bilmeyen sözde SEO'cuların saçmalıkları işte.

SEO paketleri ile SEO çalışması yapılmaz. 40-50 TL'ye satılan SEO paketleri ile anca günü kurtarırsınız. Bu tür şeylere para vereceğinize 3-4 tane sağlam makale yazdırın daha iyi.

SEO çalışmalarında ücretsiz uzantılı siteler hep önyargı ile yaklaşılır. Halbuki bu çok büyük hatadır. Birçok blogun ciddi takipçisi var. Burada pazarladığınız içerik önemli. Bugün Blogger uzantılı olduğu halde ciddi anlamda trafik alan, alanında otorite olmuş bloglar mevcut.

İçerik, en iyi SEO aracı

Tüm bu boş çalışmaları bir kenara bırakın. İçerik kalitenizi artırın. Okuyuculara faydalı olabilecek, yıllarca ziyaretçi çekebileceğiniz bir yapı kurun. Ucuz içerik yazdırmayın.

Ucuza kaliteli yazı yazdığını söyleyenlere de pek itibar etmeyin. Gerekirse az yazdırın ama kaliteli olsun. Okuyan keyif alsın, yorum yapsın, sitenize tekrar gelsin. Yazılarınızı kendiniz yazarsanız daha büyük artı ama çoğu site sahibi yazmayı beceremiyor. Taşıma su ile değirmen bir yere kadar döner, unutmayın.

İyi içerik üretmek öyle ucuz bir iş değil. Bu yazıyı yazarken bile birkaç saatimi harcıyorum. Neden? Çünkü her bir yazının ön hazırlığı var. Bu işler öyle kolay değil.

Ücretsiz açtığınız blogda ilgi alanınıza giren bir konuda yazdığınız detaylı yazı okuyucuya da fayda sağlıyorsa yıllarca ziyaret getirebilir ve arama motorunda üst sıralarda yer alabilir. Bunun en somut örneği bu blog. 3 yıla yakın bir süredir düzenli içerik üretiyorum. SEO çalışmalarına vakit harcamam. Ben içeriğin gücüne inanırım ve içimden geldiği gibi okuyuculara yönelik yazılar yazarım.

Yazılarım okunur, yorum alır. Hatta yazdıklarımı okuduktan sonra bana iş teklif edenler de olur. Samimi yazarım, sohbet eder gibi anlatırım. Yazılarımda SEO kaygısı taşımam. İçerik pazarlaması da budur. Yeteneklerinizi, kişisel deneyimlerinizi pazarlamanın en iyi yolu uzman gözüyle ürettiğiniz kaliteli içeriktir.

Sitenizin güncel olması her gün içerik girmeniz ile alakalı değil. İçeriklerinizin uzun ömürlü olması ile alakalı. 400'den fazla özgün ve uzun ömürlü içeriğin olduğu bu blog, her gün yazdığım konular ile birebir ilgilenen kişilerden trafik alıyor.

Yazılarım ile muhatap olanlar önce okuyucu sonra da müşteri olabiliyor. Profesyonel blogculuk da bu zaten. Önemli olan az ama nitelikli trafiği çekmek. Değer oluşturun ki insanlar size gelsin.











paylaşmak güzeldir


2 yorum:

  1. Bunları anlattıklarınız iyi oldu. Her gün Alexa puanıma bakma takıntım vardı. Madem o kadar önemli değil içimi rahatlatabilirim. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Emeğinize sağlık Engin bey yine faydalı bir makale ile blog yazarı arkadaşlar için bir rehber olmuş.

    Saygılarımla

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Medya İstasyonu - Blog Yazarlığı, İçerik Pazarlama, Tanıtım Yazısı, Blog açmak, Haber Sitesi Kurmak, Özgün İçerik Haber Sitesi kurmak ·