22 Ocak 2016 Cuma

Binlerce e-ticaret sitesi çöp olma yolunda

22 Ocak 2016 Cuma
Son yıllarda hızlı bir büyüme kaydeden e-ticaret sektörüne dahil olmak isteyen çok sayıda girişimci var.

Girişim haberlerine baktığımda projelerin çoğunun e-ticaret odaklı olduğunu görüyorum. E-ticaret sektörüne son yıllarda birçok girişim katılsa da bunların birçoğu uzun ömürlü olmuyor.

 E-ticaret yapmak kolay gibi görünse de işin içine girildiğinde durum çok farklı oluyor. Türkiye'de irili ufaklı binlerce e-ticaret sitesi olsa da en çok müşterisi olanlar, en fazla satış yapanlar belli. İnternet kullanıcıları online alışverişlerde marka olmuş, güven kazanmış platformları tercih ediyor.

Bu yüzden e-ticarete sonradan adım atacak girişimcilerin işi her geçen gün daha da zorlaşıyor.

Şu ana kadar incelediğim e-ticaret siteleri arasında online görünürlüğe önem veren çok fazla platform olmadığını söyleyebilirim. Birçoğu hazır e-ticaret paketi üzerine kurulu. Ürünler eklenmiş, gerekli bazı alanlar doldurulmuş. Müşteri gelsin diye bekleniyor. Bu kadar büyük oyuncu varken müşteriler neden sizi tercih etmeli? Farklı yanlarınız neler? Rakiplerinizden nasıl farklılaşacaksınız?

İnternet ortamında online görünürlük çok önemli. E-ticarette reklam ve tanıtım şart. Bu ikisi olmadan bir e-ticaret sitesinin yürümesi imkansız. Potansiyel müşterilerin vakit geçirdiği mecralarda görünür olmak gerekiyor. Facebook, Twitter, Instagram, YouTube vb.  Sadece sitenin açılması, ürünlerin yerleştirilmesi yeterli değil.

Reklam vermeden, tanıtım yapmadan müşteri çekildiği nerede duyulmuş? SEO'ya yatırım yok, içeriğe yatırım yok, tanıtıma yatırım yok, sosyal medyaya yatırım yok, personele yatırım yok. Para harcamadan e-ticaret sektöründe kim ayakta durmuş ki? "Ya tutarsa" mantığı ile açılan ve doğal olarak tutmayan çok sayıda site var.

Günümüzde neredeyse dükkan, mağaza sahibi olan herkesin bir e-ticaret sitesi var. Bu hem e-ticaret sektöründe kirliliğe neden oluyor hem de boşa zaman ve para kaybına... Açtığınız e-ticaret sitesine bir günde kaç kişi girecek? Kaçı ürünlerinizi inceleyecek? Kaç kişi sipariş verecek?

Ürün satışı için neden daha büyük platformlarda (Sahibinden, N11, GittiGidiyor, Sanalpazar vb.) yer almak düşünülmüyor? Küçük ve orta ölçekli işletmeler için bu platformlar son derece verimli. Bu mecraları her gün binlerce kişi ziyaret ediyor. Potansiyel alıcılara ulaşmak açısından oldukça etkililer.

İnternet sektöründe nasıl çöp bloglar, çöp haber siteleri varsa çöp e-ticaret siteleri de fazla. Öylesine açılmışlar. Güncellikten uzak. E-ticarette profesyonel yaklaşım benimsenmediği sürece çöp e-ticaret sitesi sayısı artmaya devam edecek. Bu da e-ticaret sektörünün sağlıklı bir şekilde gelişmesi ve büyümesi açısından büyük bir sorun.

E-ticaret sitesi açmak isteyenlerin bu yazdıklarımı düşünmesini tavsiye ediyorum. Yatırım gücünüz, sağlam iş planınız, vizyonunuz yoksa bu işe girmeyin. 1-2 bin TL'ye bir e-ticaret yazılımı almak ve birkaç ürün eklemek ile e-ticaret yapılmaz.

E-ticaret sitesi PR çalışmaları hizmeti almak için: medyaistasyonu@gmail.com'dan bana ulaşabilirsiniz. E-ticaret sitenizin görünürlüğünü artırarak online medyada daha iyi bir noktada olması adına nitelikli ve raporlanabilir çalışmalar yapabilirim.


paylaşmak güzeldir


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Medya İstasyonu - Blog Yazarlığı, İçerik Pazarlama, Tanıtım Yazısı, Blog açmak, Haber Sitesi Kurmak, Özgün İçerik Haber Sitesi kurmak ·