Makale yazarlığı yapanlar için sağlıklı öneriler

İçerik yazarlığı yapanların en çok şikayet ettiği konulardan biri de saatlerce bilgisayar başında oturmaya bağlı olarak ortaya çıkan el, boyun ve sırt ağrıları.

Yıllardır içerik yazarlığı yapan biri olarak ben de gittikçe hareketsizleşen bu yaşam biçimie bağlı olarak ortaya çıkan sağlık sorunlarından şikayetçiyim. 

Bu sorunları aza indirmek için serbest zamanlı çalıştığımdan dolayı daha sık mola veriyorum, her gün yürümeye, zihnimi rahatlatmaya özen gösteriyorum.

Hareketsizliğe bağlı ortaya çıkan problemler  genç yaşlarda kabusumuz olmadan tedbirlerimizi almamız lazım.

Makale yazarak geçimini sağlayan arkadaşlar bilgisayar başında saatlerce vakit geçiriyor. Makale konusu araştırıyor, yazıyor, düzeltiyor. Gün içinde hem beyin hem de beden ciddi anlamda yoruluyor. 

Bu noktada çok düşük makale yazım ücretleri alarak çalışanların daha fazla yıprandığını olduğunu düşünüyorum. 100 kelime 1 TL'den yazan arkadaşlar günlük 20-30 TL kazanabilmek için tüm günü bilgisayar başında geçiriyor. 

Normal şartlarda bir içerik üreticisinin gün içinde üreteceği gerçek anlamda kaliteli maksimum yazı 5-6 adet. Yazı sayısı arttıkça birtakım kaygılar da artıyor. Bu durum bizleri stresli bir yapıya büründürüyor. Yazıların söz verilen sürede yetiştirilmesi için yoğun strese girebiliyoruz.

Freelance içerik yazarlığı yapan arkadaşlara önerilerim;

Mutlaka günlük plan oluşturun.

Zaman yönetimini iyi yaparak, stresi minimuma indirin.

Gün içinde belli aralıklarla mola verin.

Dışarı çıkın, kısa bir yürüyüş yapın.

Basit egzersizler yapın.

Beslenmenize mutlaka dikkat edin.

Yemeklerden sonra hemen bilgisayar başına oturmayın.

Kullandığınız ilaçlar varsa yan etkilerini mutlaka okuyun.

Uyku hali, baş ağrısı, baş dönmesi, halsizlik, bulanıklık vb. problemlere yol açan ilaçlar için doktorunuza mutlaka danışın.

Zihninizi rahatlatıcı müzikler dinleyin.

Çalışma masanızın, sandalyenizin ergonomik olmasına mutlaka dikkat edin.

Bilgisayarınızın temizliğini düzenli olarak yapın.

 Bilek desteği olan mouse pad kullanın.

Yoğun iş stresinden uzaklaşmanızı sağlayacak, keyif alacağınız hobilere yönelin.

Gün içinde sevdiklerinizle, arkadaşlarınızla kısa telefon görüşmeleri yapın.

Yazı kalitenizi artırırın. Gün içinde yazacağınız 20 yazı ile alacağınız parayı 5 yazı ile almaya odaklanın. Böylece kendinize daha fazla zaman ayıracaksınız.

Çok iyi yazılar yazabilirsiniz, çok iyi paralar da kazanabilirsiniz. Bunlar için ihtiyacınız olması gereken en önemli şey sağlık. Sağlığınızı ihmal etmeyin.

Kaynak: www.ilacsaglik.com


 

 







Makale yazarlığı yapanlar için sağlıklı öneriler Makale yazarlığı yapanlar için sağlıklı öneriler Reviewed by Medya İstasyonu on Cuma, Aralık 04, 2015 Rating: 5

2 yorum:

  1. Ben de bir ara bu makale yazarlığı işini yapayım dedim (Felsefe mezunu olduğum için)... Makaleyi kime, nasıl pazarlayacağız konularını düşününce vazgeçtim...

    Yani bu konu da bana yarımcı olursanız sevinirim hocam!...

    YanıtlaSil
  2. Maddi kısmını düşünmediğim için çok fazla zaman harcamıyorum. Fakat bilgisayarı çok kullanan biri olarak, yazı için zaman harcayan arkadaşların halini anlayabiliyorum. Dediklerinize tamamen katılıyorum, çünki sağlık olmazsa hiçbirşey olmaz. Emeğinize sağlık. TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.