3 Ağustos 2015 Pazartesi

Popüler bir e-ticaret sitesi olmanın yolları

3 Ağustos 2015 Pazartesi
E-ticaret sitesi kurmak, son yılların en popüler internet girişimleri arasında yer alıyor. Peş peşe açılan alışveriş siteleri arasında iyi bir noktaya gelenler olduğu gibi açıldıktan kısa bir süre sonra kapanan çok sayıda online alışveriş sitesi mevcut.

Peki, popüler bir e-ticaret sitesi için neler gerekli?

E-ticarette başarı için güçlü bir finans yapısı büyük önem taşıyor. Finansal anlamda güçlü olmayan e-ticaret projelerinin ilerlemesi ve popülerleşmesi çok zor görünüyor.

E-ticaret sitesi için alan adı seçimi çok önemli. Akılda kalıcı, .com uzantılı, marka tescili yapılmış ve kurumsal kimlik çalışmaları tamamlanmış kaliteli bir domain şart.

Özel yazılım popüler bir e-ticaret sitesi olmak için önemli. Büyük e-ticaret sitelerini incelediğinizde çoğunun özel yazılıma sahip olduğunu göreceksiniz. E-ticaret paketleri daha çok küçük ve orta ölçekli e-ticaret siteleri için bir çözüm. E-ticaret alanında büyük oynamak için özel yazılım, benzersiz arayüz şart. Kullanıcı odaklı tasarım ve işlevler başarılı olmak açısından önemli.Mutlaka responsive uyumlu, mobil ticarette kolay bir kullanım ve alışveriş deneyimi sunan yapı benimsenmeli.

E-ticaret, bir ekip işi. Bu yüzden e-ticaret deneyimi olan dinamik bir ekip ile işe koyulmak gerekiyor. Daha önce e-ticaret alanında çalışmamış, trendleri yakından takip etmeyen, sektörü analiz etmeyen bir ekip ile e-ticaret olmaz.

SEO, e-ticaret siteleri için de çok önemli. E-ticaret sitesi sayısı arttıkça rekabet de artıyor. Bu noktada arama motoru sonuçlarında üst sıralarda görünmek önemli. Doğal ve uzun vadeli SEO yöntemleri uygulanmalı. SEO kapsamında e-ticaret sitesi bünyesinde blog oluşturulmalı ve profesyonel içerik pazarlama faaliyetleri düzenli olarak yapılmalı.

E-ticaret sitesinin popüler olması için reklam ve tanıtım şart. Adwords reklamları, Facebook ve Twitter reklamları göz ardı edilmemeli. Online reklam çalışmaları kapsamında hedef kitlesi olan bloglar ve web siteleri mutlaka reklam portföyü içinde yer almalı. Bunların yanı sıra bütçe doğrultusunda radyo, TV, gazete, dergi reklamları da kullanılabilir. Medya planlamasını maksimum fayda sağlayacak şekilde optimize etmek gerekiyor. İçerik ve PR ajansları ile çalışılmalı.

Ürün tedarikleri, müşteri hizmetleri, kargo ve teslimat, ödeme seçenekleri konularında sorunsuz hizmet sunabilmek önemsenmeli. Müşteri deneyimi ne kadar üst seviyede olursa marka bilinirliği de o denli artacak.

Mevcut e-ticaret sitelerinden farklı özelliklerin sunulması önemli. Kullanıcıların tercih etmesi için mantıklı nedenler olmalı. Aksi takdirde kullanıcı alışkanlıkları büyük e-ticaret platformlarından yana olacak.

Sosyal medya kanalları aktif olarak kullanılmalı. Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Google+, YouTube hesapları daima aktif bir şekilde olmalı.

Mutlu müşteriler bir markanın en önemli reklam elçileri. Bu yüzden keyifli, hızlı ve güvenilir bir alışveriş deneyimi sağlanmalı.

Online itibar için e-ticaret sitesi hakkında yazılanlar, yorumlar ve paylaşımlar düzenli olarak takip edilmeli.

Uygun fiyat, kampanya ve promosyon zamanları ayarlanmalı. Ürün açıklamaları eksiksiz olmalı ve fotoğraf çözünürlükleri yüksek olmalı.

Ürün iade durumlarında müşterilere zorluk çıkarılmamalı. Kolay iade etme hizmeti sunulmalı.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Sizin de aklınıza gelen bir şeyler varsa yazıya yorum yaparak belirtebilirsiniz.



paylaşmak güzeldir


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Medya İstasyonu - Blog Yazarlığı, İçerik Pazarlama, Tanıtım Yazısı, Blog açmak, Haber Sitesi Kurmak, Özgün İçerik Haber Sitesi kurmak ·