22 Ağustos 2015 Cumartesi

E-ticaret siteleri için online görünürlük önerileri

22 Ağustos 2015 Cumartesi
Rekabetin her geçen gün daha fazla kızıştığı e-ticaret sektöründe alışveriş siteleri için online görünürlük büyük önem taşıyor. E-ticaret siteleri için marka bilinirliğine sahip olmak, satışların ve potansiyel müşterilerin artması açısından son derece önemli bir konu.

Başarılı bir e-ticaret girişiminde online medyayı etkili bir şekilde kullanmak çok önemli. Yeni açılan e-ticaret siteleri medya ile ilişkilere çok fazla önem vermiyor. Halbuki e-ticaret siteleri için tanıtım, reklam ve medyada yer almak hayati önem taşıyor.

Peki, e-ticaret sitesi sahipleri online görünürlük hususunda ne gibi çalışmalar yapmalı?

Basın bülteni yazımı, basın bülteni dağıtımı

Basın bültenleri en etkili reklam ve tanıtım araçlarının başında geliyor. Profesyonelce, reklamdan uzak yazılmış basın bültenlerinin haber olma şansı daha yüksek. Basın bülteninde e-ticaret sektörü ile ilgili ilgi çekici, faydalı bilgiler sunan alışveriş sitelerinin rakiplerine oranla bir adım önde olduğu bilinen bir gerçek.

Bakın, Markafoni, Sahibinden, N11, GittiGidiyor, Sanalpazar, Trendyol, Hepsiburada, Boyner gibi e-ticaretin büyük oyuncuları sürekli basın bülteni çalışmaları yapıyor. PR şirketleri ile çalışarak online mecralarda daha fazla görünür olmayı amaçlıyorlar.

Online görünürlüğü zayıf olan alışveriş sitelerine kullanıcıların ilgisi yok. Kendinizden pay biçin. Bilinirliği olmayan bir siteden gönül rahatlığı ile alışveriş yapabilir misiniz?

Basın bülteni yazımının yanı sıra yazılan bültenlerin ilgili mecralara sistemli bir şekilde dağıtımı da önemli. Hangi mecralarda haber olmak istiyorsunuz? Haber siteleri mi? Bloglar mı? E-ticaret konulu yayınlar mı? Bunu mutlaka belirleyin. Hedef kitlenizin en çok vakit geçirdiği mecralarda görünür olmak size artı puan kazandıracak. Basın bülteni dağıtımı yapan şirketler ile çalışabilirsiniz.

Advertorial haber çalışmaları

Alışveriş siteniz ile ilgili advertorial haber çalışmalarını önemseyin. Advertorial haberler, banner reklam modellerine göre hem ekonomiktir hem de maksimum fayda almanızı sağlar. Hedef kitlenizle alakalı sitelerde advertorial çalışmalar yaparsanız daha çok verim alırsınız. Advertorial haberlerinizi linkli bir şekilde webmaster dünyasındaki tabiriyle tanıtım yazısı olarak da yayınlatabilirsiniz. Yazınızın içinde mümkünde tek link olmasına dikkat edin. Okuyucuyu soğutmayın. Yazıyı okuyan sonundaki linki tıklasın ki sitenizi keşfetsin.

Bloglarda yer alın

Bloglar, hedef kitlesi olan yayınlar olduğu için online görünürlük çalışmalarınız açısından biçilmiş kaftandır. Blog yazarları ile çalışmalar yaparak alışveriş siteleriniz hakkında yazılar, yorumlar, incelemeler hazırlamalarını isteyebilirsiniz. Bloglar, advertorial haber ve tanıtım yazılarınız için mutlaka iş planınız içinde yer almalı. Haber sitelerinde de yer alabilirsiniz ancak bu mecralar çok sık güncellendiği için sizin ile alakalı içerikler de alt sıralarda yer alacaktır. Bu da görünürlük anlamında çok fazla fayda sağlamaz. SEO açısından bir katkısı olur. Backlink kazanmış olursunuz.

Kurumsal blogunuz olmalı

E-ticaret sitelerinin trafik sağlaması açısından kurumsal blogların önemi çok büyüktür. Düzenli olarak blog içerikleri üreterek müşterilerinizin ve potansiyel alıcıların sempatisini kazanabilirsiniz. Okuyucuya fayda sağlayan, eskimeyecek türden yazılar ile organik trafik alabilir ve ziyaretçi elde edebilirsiniz. Maalesef birçok e-ticaret sitesi blog konusuna karşı mesafeli. Blogu olanların da bir süreden sonra güncellemeyi bıraktığı dikkatlerden kaçmıyor. Bu noktada blog yazarlarından içerik üretimi konusunda destek almak şart.

Şu yazıyı da okumanızı tavsiye ediyorum.

E-ticaret sitenizin tanıtımını nasıl yapacaksınız?

E-ticaret sitesi, alışveriş sitesi ile ilgili online görünürlük konusunda profesyonel destek almak istiyorsanız bana medyaistasyonu@gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz.









paylaşmak güzeldir


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Medya İstasyonu - Blog Yazarlığı, İçerik Pazarlama, Tanıtım Yazısı, Blog açmak, Haber Sitesi Kurmak, Özgün İçerik Haber Sitesi kurmak ·