En iyi pr ajansı, pr ajansları için tavsiyeler

Halkla ilişkiler, son yıllarda en çok öne çıkan sektörlerden biri. Peş peşe birçok pr ajansı açıldı. Ajans sayısı bu kadar çok olunca halkla ilişkiler sektörünün en yaygın hizmetlerinden basın bülteni yazımı ve basın bülteni dağıtımı hizmetlerine ihtiyaç duyanlar, profesyonel hizmet almak için en iyi pr ajansı konusunda arama motorunda çeşitli sorgular yapıyor.

Peki, en iyi pr şirketi nasıl olunur? İyi pr şirketi nasıl seçilir?

Bu noktada önemli olan ajans açmak değil, açtıktan sonra kalıcı olabilmek, sektörde marka olmak büyük önem taşıyor. İşi gerçek anlamda iyi yapabilmek çok önemli. En iyi pr şirketi olabilmek belki çok zor ama işini iyi ve eksiksiz yapan bir pr ajansı olmak mümkün.

PR ajansı sadece bülten mi dağıtır?

Bu yazımda halkla ilişkiler ajanslarının hizmetleri arasında en büyük paya sahip olan basın bülteni olayına değinmek istiyorum.

E-posta kutuma her gün yüzlerce basın bülteni geliyor. İrili ufaklı birçok pr ajansı tarafından gönderilen bu bültenlerin %90'ını siliyorum desem yanlış olmaz. Bu bültenleri incelediğimde bültenlerin çok büyük bir çoğunluğunun ciddi anlamda haber değeri taşımadığı ve markaları pohpohlayıcı ifadeler içerdiğini görüyorum.

Durum sadece bunlardan ibaret değil. Başlıklar uzun, çoğu bültende ekstra görseller yok. Gönderilen görsellerin kalitesi zaman zaman çok düşük. Reklam cümleleri çok fazla. Bilgi verici ve ilgi çekici içerikler yok denecek kadar az. Ayrıca markalar ile ilgili bültenlerin yayınlanma periyotları çok sık olabiliyor.

Şirket yöneticisi olsam bu bültenleri kesinlikle istemem!

Ben bir marka, şirket yöneticisi olsam kesinlikle bu tip basın bültenleri kabul etmem. Bu bültenlerden kaç tanesi değerlendiriliyor? Ben şirketimin medyada en iyi şekilde temsil edilmesi, doğru hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmasını isterim.

Basın bültenlerinin yalın ve profesyonel bir şekilde okuyucuya ulaşmasını arzu ederim. Şirketim ile ilgili izlenimi okuyucuya bırakırım. Süslü cümleler ile yazılan bültenler ile hedef kitleyi kendimden soğutmak istemem. Peki, buna gerçek anlamda kaç PR şirketi dikkat ediyor? Büyük markalarla çalışan her pr ajansı en iyi pr ajansı olacak diye bir kural yok.

Aynı bülteni gün içinde defalarca gönderen pr ajansları var. İş takibi böyle mi yapılıyor? Pr hizmeti alan markaların çoğunun bu durumdan haberi olduğunu pek sanmıyorum. Geçtiğimiz sene bir pr ajansı iftar konulu bir bülteni bana Ramazan Bayramı geçtikten bir hafta sonra göndermişti. Hemde 2 ya da 3 kez peşpeşe. Telefon açarak durumu izah etmeye çalıştım ama yetkili kişi beni dinlemedi bile...

İşe bir de online yayıncılar açısından bakmak gerekiyor:

Pr ajansı marka ile anlaşıyor, hizmet bedelini alıyor. Bülteni yazıyor ve dağıtıyor. Bu noktada karlı çıkan pr ajansı oluyor. Yayıncı kuruluşlar, küçük ve orta ölçekli haber sitelerinin bundan bir kazancı yok. Kendime ait haber sitelerinde basın bülteni yayınlamadan önce dakikalarca düzeltme yapıyorum. Reklam cümlelerini kesiyorum.

Neden bir markanın reklamını ücretsiz yapayım? Haber değeri olmayan basın bültenini yayınlamak bana bir şey kazandırmayacak. Ama pr ajansları bundan para kazanacak. Böyle şey olur mu? Benim gibi düşünen birçok online yayıncının olduğunu tahmin ediyorum.

Günümüzde birçok web sitesi için ücret karşılığı gerek SEO gerekse de online görünürlük açısından advertorial reklam çalışmalarının arttığını düşünürsek ücretsiz reklam dolu basın bülteni yayının terkedileceğine inanıyorum. Bu noktada da yayıncıları tatmin edecek çözümlerin hayata geçirilmesi gerektiğini düşünüyorum.

En iyi pr ajansı arayanlar ve pr sektöründe marka olmak isteyenler şunlara dikkat etmeli

Basın bülteni profesyonel yazılmalı. Şirket ve marka hakkında olumsuz bir izlenim oluşturacak tüm şeylerden uzak durulmalı.

Basın bülteni yazımında hedef kitlenin özellikleri göz önünde bulundurulmalı.

Basın bülteni faaliyet gösterilen sektör ile ilgili haberlere yer veren mecralara iletilmeli.

Pr ajansları bültenlerin sadece yaygın medyada yer almasına odaklanmamalı. Yerel yayıncılara ve blog yazarlarına da yönelmeli.

Basın bülteninin kaç mecrada haber olarak değerlendirildiği günlük, haftalık, aylık ve yıllık olarak takip edilmeli.

Pr ajansları basın bültenlerini advertorial içerik şeklinde hazırlamamalı. Bu tür içeriklerin ücretli değerlendirileceği unutulmamalı.

Pr ajansı çalıştığı şirketler ile sağlıklı iletişim kurabilmeli.

Pr ajansı personelinin içerik yazma kabiliyeti olmalı.

Pr ajansı marka ile düzenli toplantılar gerçekleştirmeli.

Online görünürlüğün nasıl artırılacağı konusunda uygulanabilir çözümler sunulmalı.

Bültenleri en çok değerlendiren yayın sahipleri ve yöneticileri ile toplantılar gerçekleştirilmeli.

Markanın reklam ve tanıtım çalışmaları konusunda basın bültenini en çok değerlendiren yayınlar öncelik sahibi olmalı.

Basın bülteni hazırlama, dağıtma periyodu iyi belirlenmeli.

PR çalışmasına mı ihtiyacınız var?

Firmanız için ya da kişisel itibarınız için PR ajansı hizmetleri almak istiyorsanız dijital pr çalışmaları konusunda size özel profesyonel çözümler (basın bülteni yazımı, advertorial çalışmalar, basın bülteni dağıtımı, online medya takibi vb.) sunabilirim.

Bu konudaki talepleriniz için medyaistasyonu@gmail.com adresinden bana her zaman ulaşabilirsiniz. Maillerinizi gün içinde cevaplayacağım.













En iyi pr ajansı, pr ajansları için tavsiyeler En iyi pr ajansı, pr ajansları için tavsiyeler Reviewed by Medya İstasyonu on Çarşamba, Temmuz 08, 2015 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.