27 Haziran 2015 Cumartesi

Yerel internet projelerine odaklanın

27 Haziran 2015 Cumartesi
İnternet girişimciliğinin önemli artış kaydettiği son yıllarda birçok yeni girişim daha ilk yılını dolduramıyor. İnternet üzerinden para kazanma hevesi ile açılan sitelerin birçoğu çok kısa bir süre sonra havlu atıyor.

Bu yazımda internet girişimcilerinin en sık yaptığı hatalara kendi gözlemlerim doğrultusunda değinmek istiyorum.

İnternet girişimciliğinde en önemli şey uygulanabilir bir iş fikrinin olması. Günümüzde başarılı internet girişimlerine baktığımızda çoğu girişimin orijinal fikirlerden ortaya çıktığını görüyoruz. Alanında ilk olan, farklı bir bakış açısı getiren girişimler er ya da geç başarılı olurken kopya projelerin hepsi dibe vuruyor.

İnternet üzerinden para kazanmak isteyenler özgün fikirler üretmek üzerine kafa yormuyor. Birçoğunun bir sermayesi yok. Ne yapmak istediklerini bilmedikleri için vizyon ve misyon kavramlarının da içi boş. Şu site tuttu ben de böyle bir şey yapayım mantığı ile hareket ediliyor.

Projenin para kazanma modelleri belli değil. Bunun yanı sıra nasıl bir yol izleneceği bilinmiyor. Profesyonel danışmanlık hizmeti almayı düşünenler yok denecek kadar az.

Bugün en çok ziyaret ettiğimiz sitelere bir bakın...

Hepsiburada, Sahibinden, N11, GittiGidiyor, Sanalpazar vb. Bu saatten sonra böyle yatay projeler ile iş yapabileceğinizi mi sanıyorsunuz? Bunun için çok büyük bütçeler, sağlam alt yapı gerekiyor. Buna rağmen hala yatay olarak ilerlemek isteyen girişimciler var. Bu yanlış bir düşünce. Sonucu er ya da geç hüsran...

Birkaç bin liralık hazır e-ticaret yazılımları ile oluşturulan yatay e-ticaret sitelerinin bu büyükler arasında hiç şansı yok. Peki, ne yapacaksınız? Dikey olarak ilerleyeceksiniz. Yerel olarak ilerleyeceksiniz. Gidip de her ürünün yer aldığı e-ticaret sitesi açmayacaksınız. Sadece bir ürün ya da birkaç ürünü satacaksınız.

Oturduğunuz bölgeye yönelik yerel projeler üreteceksiniz. Yerel haber sitesi, yerel e-ticaret sitesi, yerel ilan sitesi, yerel emlak portalı, yerel sosyal medya ağı vb. İşte o zaman markalaşma ve dikey olarak büyümek mümkün olabilecek.

Neden yerel? Çünkü daha düşük maliyetli. Yerelde reklam yapmak, tanınmak daha kolay. Google Adwords, Facebook reklamları ile etkili geri dönüş alınabiliyor.

Yereldeki işletmelerden üyelik ücretleri, reklam alma imkanı var. İş sınırınız belli. Daha az bir ekip ile ilerleyebilirsiniz.

Yerel projeler kullanıcıların da hoşuna gidecek. Çünkü artık kimse uzaktan bir şey almak, günlerce teslimat beklemek istemiyor. Yerel bir alışveriş sitesi açtığınızı düşünün. Gün içinde sitenizden alışveriş yapan kişilere teslimat yapabiliyorsanız bir adım öne çıkarsınız. Bunun örnekleri çeşitlendirilebilir.

Yatay projelerde her şeyin peşinden koşamazsınız. Çok kısa sürede topu atarsınız.  Bugün yerel projelerden de çok iyi paralar kazanmak mümkün. Mesala İstanbul'un her ilçesinde yüz binlerce insan var. Bunların onda biri, yüzde biri sizden alışveriş yapsa gerisini siz hesaplayın.

İstanbul dışındaki şehirlerde, ilçelerde iyi işler yapabilirsiniz. Önemli olan projenize inanmak, insanların projenizi sevmesini sağlayacak samimi adımlar atmak.

Samimi ve doğal bir yaklaşım çok önemli. Kurumsallığı önemseyin ama hizmet edeceğiniz bölgenin sosyal yapısını da göz önünde bulundurun.

Şunu unutmayın;

Yakın gelecekte dikey ve yerel internet projeleri çok daha kazançlı hale gelecek. Bu kadar büyük internet projeleri varken benim lokal siteme kim gelsin, kim ürün alsın derseniz baştan kaybedersiniz. İnsanlar artık yakınlarındaki şeyler ile daha çok ilgileniyor.




paylaşmak güzeldir


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Medya İstasyonu - Blog Yazarlığı, İçerik Pazarlama, Tanıtım Yazısı, Blog açmak, Haber Sitesi Kurmak, Özgün İçerik Haber Sitesi kurmak ·