20 Mayıs 2015 Çarşamba

Bloglar ve haber siteleri içerik çöplüğü oldu

20 Mayıs 2015 Çarşamba
Blog yazarlığında en önemli şey istikrarlı bir şekilde hedef kitleye faydalı olabilecek türden içerikler üretmek. Blog açmak isteyen birçok kişi blog yazmak hakkında detaylı araştırma yapmadan bu işe kalkışıyor. Sonuç da belli bir süre sonra hüsran oluyor.

Blog yazmak, herkesin bıkmadan, yılmadan, karşılıksız bir şekilde gönülden yapabileceği bir iş değil. Blog dünyasına yeni adım atanlar blogdan para kazanmayı ilk sıraya koyuyor. Sonrası malum... Çöp bloglar, kaderine terkedilmiş bloglar...

Oysa belli konular üzerine nitelikli yazıların yazıldığı bloglara her zaman ihtiyaç var. Bilgi, hızla kirleniyor. İnternette tekrar bilgiler o kadar çok fazla ki... Gerçek anlamda içerik üreticisi az olduğu için kirlilik ve bilgi tekrarı her geçen gün daha büyük bir sorun olarak karşımıza çıkıyor.

Bu noktada gerçek anlamda blog yazarlığı yapanların hedef kitlelerine karşı sorumlu olduğunu vurgulamak istiyorum. Yazılarımda okuyuculara farklı bakış açıları kazandırmayı, daha önce değinilmemiş ya da az değinilmiş konulara yönelmeyi önemsiyorum.

Blog açmak, blog yazmak konusunda çok sayıda mail alıyorum. Bu maillerde çoğu kişi işin para kaza kazanma kısmını soruyor. Maalesef  "Armut piş, ağzıma düş" olmuyor. Emek harcamadan bir şeyler elde etmek çok zor. Kaliteli içerik üreticilerin daha fazla olmasını, blog yazmaya gerçek anlamda gönül verenlerin artmasını diliyorum.

Çöp blogların sayısı çok fazla. İçinde her şeyi barındıran, raf ömrü olmayan içerikler ile trafik sağlayarak Adsense'den 3-5 lira kazanmaya çalışanları blogger olarak görmüyorum. Blog yazmak, bunların çok daha fazlasını gerektiriyor.

Sabırlı olacaksınız, araştıracaksınız, okuyucuları düşüneceksiniz, yazmayı seveceksiniz, yazmasını bileceksiniz, gündemi takip edeceksiniz, imla kurallarını bileceksiniz. Okur tepkilerini değerlendirerek kendinizi geliştireceksiniz. Kaçımız bunları uyguluyor?

Türkiye'deki sözde blog sitelerinde yer alan içerikler

Dizi oyuncularının biyografileri

Maç sonuçları

Sayısal Loto sonuçları

Hava durumu

Kar tatili haberleri

Sınav sonuçları

Sorgulama işlemleri

Yarışmalar falan filan...

Bunların hepsi anlık trafik sağlamaktan öteye değil. Sıfırdan üretilen bir şeyler var mı?

Bunlar zaten büyük haber portallarında yer alıyor. Aynı bilginin binlerce sitede yer almasının mantığı ne? Bu tür çöp sitelere genel blog diyorlar ya çok kızıyorum. Böyle içeriklerin yer aldığı siteler her geçen gün artıyor.

Evet, içlerinde binlerce ziyaretçi çeken, Adsense'den birkaç lira kazananlar var. Ama hiçbiri marka değil. Belli bir süre sonra düşüşe geçiyor. Unutulup gidiyor. Önemli olan eskimeyecek türden içerik üreterek her zaman erişilebilir olmak değil mi? Anlık hit getiren içerikler ile iş yapmak bir yere kadar. Taşıma su ile değirmeni döndürmek güç.

Bu saatten sonra blog açacaksınız sabırlı olacaksınız ve adam gibi içerik üretmenin hesabını yapacaksınız. Bu bahsettiğim türden siteler ile bir şeyler yapmak istiyorsanız işiniz çok zor.

Türkiye'de içerik hızla kirleniyor. Haber sitelerin büyük çoğunluğu çöp haline gelmiş durumda. İnternet haberciliği yerlerde sürünüyor hala peş peşe haber sitesi açılıyor.  Çöp haline gelmiş binlerce genel blog! var hala bu tür bloglar açılıyor.

Neden özgün bir şeylere kafa yormuyoruz? 








paylaşmak güzeldir


2 yorum:

  1. Bloğunuzdaki makalelerinizi oldukça faydalı bulduk, KONTÖR34 firması olarak bloğunuzu yakından takip etmekteyiz.Başarılarınızın Devamını Diliyoruz

    YanıtlaSil
  2. Altına imza atacağım bir yazı olmuş. Bir de içerik kopyalayanlardan bahsetseydiniz çok iyi olurdu. Otomatik link kopyalayıcıların yanı sıra, saatlerce, hatta günlerce emek verdiğim yazıyı kopyala-yapıştır metodu ile kendi yazıları gibi yayınlayanlar beni çok sinirlendiriyor. Kendi blogumda bu kişileri teşhir ediyorum ("Ceza Tahtası" adında bir sayfam var). Ancak ne cevap veriyorlar, ne de yazımı kaldırma zahmetine giriyorlar. Emek vermeden birşeyler elde etmek sanki bir yaşam şekli olmuş. Özgün içeriğin her konuda artmasını diliyorum. Bu amaç için gösterdiğiniz çaba dolayısıyla size de teşekkür ederim, umarım blogunuz da kalıcı olur...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Medya İstasyonu - Blog Yazarlığı, İçerik Pazarlama, Tanıtım Yazısı, Blog açmak, Haber Sitesi Kurmak, Özgün İçerik Haber Sitesi kurmak ·