İçerik reklamcılığı önem kazanıyor

İçerik reklamcılığı, son yıllarda internet dünyasında hızla yükselen reklam türlerinden biri.

Kaliteli, fayda sağlayıcı ve eskimeyen türden içeriklerin her geçen gün daha fazla önemsendiği internet ortamında, markaların online mecralardaki reklam ve tanıtım çalışmaları da artık kabuk değiştirmeye başladı.

Markalar artık reklamlarını klasik yöntemler ile yapmak istemiyor. Geleneksel reklam modellerinden verim almanın her geçen gün zorlaştığı bu zamanda içerik ile kullanıcılara ulaşmak önemseniyor.

Sosyal içerik platformu Onedio'nun da uyguladığı içerik reklamcılığı yakın gelecekte daha çok önemsenecek ve bu metodu birçok sitede göreceğiz. Onedio'da banner reklam yok. Markalar Onedio'nun konseptine uygun içerik reklamları ile kendilerini gösteriyor.

İçerik reklamcılığı uygulayan bir diğer site de Webrazzi. Webrazzi, geliştirdiği Adrazzi projesi ile içerik reklamcılığını Webrazzi ve Sosyalmedya.co'da uygulayacak. Adrazzi'yle reklam verenler web, mobil ve tablet platformlarındaki Webrazzi ile sosyalmedya.co ana sayfalarında ve tüm haberlerin hemen sonunda bulunan 'ilgili haberler' bölümünde kendilerine yer bulabilecek.

İçerikler liste tarzında, kolay okunabilir ve anlaşılabilir olarak hazırlanıyor. İçeriğin içinde reklam kokan ifadeler, marka ismi geçmiyor. İçerik reklamın sonuna geldiğinizde markaya yönelik bir çalışma olduğunu farkediyorsunuz. Bu yöntem kullanıcıları rahatsız etmiyor.

Banner'lar artık fazla ilgi görmüyor

Kullanıcılar yıllardır banner reklamlardan sıkıldı. Girdikleri sitelerin sağından solundan fırlayan, hatta bazen içeriklerin bile önüne geçebilen banner reklamlar artık eskisi gibi popüler değil. Türkiye'de banner reklamcılığı daha fazla kazanç elde etmek adına web sitelerin çöp haline getirilmesinden öteye gidemedi.

Bu durum artık içerik reklamcılığı ile değişmeye başladı. İnternet kullanıcılarının gözünün alıştığı geleneksel reklam modellerinden farklı olarak; yayıncıların hali hazırdaki içerik akışları içine yerleşen içerik reklamlar klasik reklam modellerine göre çok daha geniş kitleye ulaşmayı sağlayabiliyor.

İçerik reklamcılığı ile kullanıcıları rahatsız etmeden, hatta üretilen içerik ile onların bilgilenmesini, eğlenmesini sağlayarak verimli ve geri dönüşü yüksek kampanyalar hazırlamak münkün.

İçerik reklamcılığı kapsamında hazırlanan nitelikli içeriklerin paylaşılabilir özellikler taşıması etkisini daha da artırıyor.

İçerik reklamcılığı faydaları neler?

İçerik reklam banner reklama göre daha etkilidir.

İçerik reklam her platformdan sorunsuz bir şekilde görüntülenir. Banner reklamlar, eğer kullanılan site mobil uyumlu değilse, mobilde reklam yerleşimine sahip değilse kullanıcıya görünmez ve dikkat çekmez.

İçerik reklamcılığı geleneksel reklamcılığına göre düşük maliyetlidir.

İçerik reklamcılığı markanın online itibarına katkı sağlar.

İçerik reklamcılığı online görünürlüğü artırma açısından önemlidir.

İçerik reklamcılığı görsel, gif, video vb. medya öğeleri ile desteklenebilir.

İçerik reklamcılığı kullanıcıların içerik reklama konu olan markaya karşı önyargılı olmasını engeller.

İçerik reklam viral olma özelliğine sahiptir.

İçerik reklam paylaşılabilir özelliktedir.

İçerik reklam bilgi verici, faydalı, eskimeyecek türden içerikler barındırabilir.

İçerik reklamlar mecraların kendi içerik formatlarında ve kullanıcının okuma alışkanlığını bozmadan ​yayınlanır.

İçerik reklamlar kullanıcıya bilgi sunarken tanıtım yapılması etkileşimi arttırmaktan öte kullanıcının içeriği sahiplenerek başkalarıyla paylaşmasını sağlar.







İçerik reklamcılığı önem kazanıyor İçerik reklamcılığı önem kazanıyor Reviewed by Medya İstasyonu on Çarşamba, Nisan 15, 2015 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.