İçerik pazarlama ölçümleme nasıl yapılabilir?

Her pazarlama faaliyetinde olduğu gibi içerik pazarlamasının da markalar için gerekli faydayı sağlayıp sağlamadığının, satışlara bir artısı olup olmadığının ölçümlenmesi büyük önem taşıyor.

İçerik pazarlama faaliyetlerini önemseyen markaların ilerleyen dönemlerde yapacakları içerik pazarlamalarında nasıl bir strateji kullanmaları gerektiğine karar vermeleri noktasında ölçümleme çalışmaları kilit noktada yer alıyor. Ölçümlenen içerik pazarlama ile daha çok dönüşüm oranı sağlayacak çalışmalar için yeni adımlar atılabilir.

İçerik pazarlamasında yapılan çalışmaların etkili olup olmadığını anlayabilmek için birçok farklı ölçümleme kriteri bulunuyor.

İşte içerik pazarlama ölçümlemede en çok kullanılan yöntemler...

Üretilen içeriğin yayılışı

İçeriğin tüketiciler arasında ne kadar yayıldığı pazarlama kampanyasının ne kadar etkili olduğunu gösteren kriterlerden biri. Bu noktada ziyaretçi sayısı, sayfa görüntülenme sayısı, sayfada geçirilen ortalama süre, sayfadan hemen çıkma oranı gibi birtakım verilere bakılması fikir edinmek açısından önemli.

İçeriğin sosyal medyada paylaşım oranı


İçerik pazarlama kapsamında yayınlanan içeriğin sosyal medyada kanallarındaki paylaşımı, arama motorlarında hangi sırada çıktığı gibi kriterler içeriğin ne kadar yayıldığını göstermesi açısından gerekli. Sayfaya gelen yeni ziyaretçi sayısındaki artış içeriğin ne kadar paylaşıldığını ve ne kadar faydalı olduğunu ortaya koyması açısında göz önünde bulundurulması gereken bir diğer veri grubu.

Paylaşılan içeriğin geri dönüşüm oranı

İçerik pazarlama çalışması yapan markalar, ullanıcıların paylaşılan içerik sonrası bir ürünü satın alıp, almadığını inceleyerek yapılan çalışmaların verimli olup olmadığını ölçümleyebilir. İçerik pazarlama kapsamında paylaşılan içerikler sonrasında e-posta bültenlerine veya sosyal medya kanallarına üye olan ya da üyelikten çıkan kullanıcıların davranışları analiz edilebilir.

İçeriğin satış rakamlarına etkisi

İçerik pazarlamada en önemli aşama yapılan çalışmaların maddi bir getiri sağlayıp sağlamadığıdır. İçerik, ilgili ürün ya da ürünlerin satışını artırmak ya da kolaylaştırmak açısından sağladığı katkı ölçülebilir. İçerik pazarlama sonrasında ilgili ürünlerin ne kadar satıldığı, ne kadar sipariş aldığını ölçümleyerek gelecek içerik pazarlama faaliyetleri için altyapı hazırlanabilir.
İçerik pazarlama ölçümleme nasıl yapılabilir? İçerik pazarlama ölçümleme nasıl yapılabilir? Reviewed by Medya İstasyonu on Cuma, Mayıs 30, 2014 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.