Blog yazılarınız neden okunur?

Blog yazan her kişinin en büyük isteği yazdığı blog yazılarının çok sayıda kişi tarafından okunmasıdır öyle değil mi?

Peki, ziyaretçileri sizin yazdığınız blog yazılarını okumaya teşvik eden için sebepleri biliyor musunuz? İnsanların blog yazılarınızı okumaları için bazı temel nedenler var.

Bu yazımda bunlara değinerek blog yazarlığı yapanlara daha fazla okuyucuya ulaşmaları için farklı bir bakış açısı ile düşünmelerini ve kendilerini geliştirmeleri konusunda katkı sağlamak istiyorum.

Duygular

Ziyaretçileri bir blog yazını okumaya iten en temel şeylerden biri duygudur. Örneğin bir fırsatı kaçırma duygusu, başarısız olma duygusu, yalnızlık duygusu, işsizlik korkusu, para tutkusu, zengin olma tutkusu, kariyer tutkusu vb. Bu ve benzeri duygu durumlarına sahip olan ve kendi içsel dünyalarında bir çıkış yolu arayan kişilerin ilgisini çekebilecek yazılarınız varsa bu yazılarınızın okunma şansı son derece yüksektir.

Değer 

İnternet kullanıcıları aradıkları, merak ettikleri konular ile ilgili doyurucu, faydalı bilgileri kolay bir şekilde bulmak ister. Blogunuzda yer alan bir metinden ya da izlediği bir videodan yararlı bilgiler edinen bir kullanıcı daha fazlasını bulmak ümidiyle ilgili yayınları takip etmeye başlar. Değerli içerik kavramının hızla yükseldiği internet dünyasında okuyuculara bu doğrultuda içerikler sunan siteler/bloglar her zaman önde olacak. İnsanlara ihtiyaçları olan bilgiyi sunmak, gelecek için iyi bir yatırım olacağı gibi bir otorite olmayı da kolaylaştırır.

Beklenti

İnsanlar blog yazılarını okurlar çünkü blog yazılarındaki içeriklerden bilgi sahibi olmak, fayda sağlamak ve bunları sosyal hayatta uygulamak isterler. Okudukları yazının sonunda arzu ettikleri neticeyi görmek isterler. Örneğin; blog yazarak para kazanmak ile ilgili bir yazı kaleme aldınız. Bunu blogunuzdan okuyan ve oradaki tavsiyelerinizi mantıklı bularak uygulama yoluna giden bir okuyucu, kendi blogundan para kazanma beklentisi içinde olacaktır. Okuyuculara yazınızı değil, yazınızın sonunda onların işine yarayabilecek şeyleri vermeye çalışın. Kendinize şunu sorun: "Okuyucu, benim blog yazımı okuyarak neye ulaşmak istiyor?"

Referans

Blogunuzun ziyaret edilmesinde başkalarının tavsiyeleri son derece önemlidir. Blogunuzu daha önce ziyaret eden ve içeriklerinden fayda sağlayan bir okuyucu sizi çevresindeki kişilere de tavsiye edebilir. Bu son derece önemli ve size ciddi anlamda fayda sağlayacak bir olaydır. Başkaları sizin blogunuza ne kadar çok tavsiye yoluyla gelir ve içeriklerinizden yarar görürse zaman içinde o kadar daha iyi bir konuma gelebilirsiniz. Bu da sizin içerik ürettiğiniz alanda bir otorite olmanızı sağlar. Kendinizden pay biçin. "Ahmet, şu blogda fotoğrafçılık teknikleri ile ilgili harika püf noktaları var. Sen de göz atmalısın. Tesadüfen buldum. Uyguladığım teknikler ile başarılı fotoğraflar çekmeye başladım." gibi sözleri arkadaşlarınızdan illa ki duymuşsunuzdur.

Tanınma

Referans, size aynı zamanda tanınmayı da beraberinde getirir. İnsanlar genelde daha itibarlı yayınlardan bilgi ihtiyacını karşılar. Çünkü bu tür yayınları güvenilir görürler. Alanınızda marka olmayı hedefleyin. Ne kadar çok tanınırsanız o kadar çok kazançlı çıkarsınız. Başkalarının sizi bir marka olarak görmesi size maddi ve manevi olarak çok şey katacak. Hedeflerinizi büyütün.

İhtiyaç

Gerçekçi olalım. Bazı yazıları o an bilgi sahibi olmaya ya da bir sorunu çözmeye ihtiyacımız olduğu için okuyoruz. Örneğin yeni bir blog açacaksınız ve blog teması değiştirmeyi bilmiyorsunuz. Arama motorundan blog teması nasıl değiştirilir şeklinde arama yapıyorsunuz karşınıza ilk çıkanlara tıklayarak ihtiyacınız olan bilgiyi edinmeye çalışıyorsunuz. Yazılarınızda ne kadar değerli ve her zaman fayda sağlayacak bilgiler sunarsanız o kadar çok başkalarının ihtiyacı olursunuz. Blogculara yönelik ipuçlarını güzel bir dille okuyuculara sunuyorsanız blog açmayı düşünenler için bir ihtiyaç olabilirsiniz. İhtiyaç olmanızı sağlayacak en önemli unsur fark oluşturmak. İçeriklerinizi güzel bir şekilde okuyucuya sunmak olmalı.

Sunum

İnternette okuyucular yazılarının sunumuna da bakar. Yazılarınızı profesyonel bir şekilde sunmanız daha fazla kişi tarafından okunmanızı sağlar. Yazı başlığı, yazı uzunluğu, imla kuralları, yazıda kullanılan görseller, ifade şekli, paragraf düzeni, yazının yer aldığı blogun teması sunumuzun başarılı ya da başarısız olmasını etkileyen en önemli faktörler olarak öne çıkıyor. Bunu şöyle düşünün; mutfakta uzun süre vakit harcayarak hazırladığınız yemek son derece lezzetli olabilir. Onu uygun tabaklarda, uygun bir masa düzeninde güzel bir şekilde servis etmezseniz yiyecek olanların önyargı ile yaklaşması kaçınılmaz olacaktır. Bu da yemeğinize gölge düşürecektir. Bunu yazılarınız için de düşünmelisiniz.


Blog yazılarınız neden okunur? Blog yazılarınız neden okunur? Reviewed by Medya İstasyonu on Cuma, Mayıs 16, 2014 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.