28 Nisan 2014 Pazartesi

Blogcular için 7 yazma ipucu

28 Nisan 2014 Pazartesi
Blog yazarlığına başlayan ya da başlamayı düşünenlerin aklındaki en önemli sorulardan biri "nasıl daha iyi blog yazısı yazabilirim?" oluyor. Daha iyi blog yazıları yazmak, blog yazılarının geniş bir okuyucu kitlesine ulaşması açısından büyük önem taşıyor.

Başarılı blogların en önemli sırlarından biri de güçlü ve faydalı içerikleri barındırması. Milyonlarca blogun bulunduğu internet dünyasında özgünlükten uzak, sırf anlık bir heves uğruna açılmış çok sayıda blog var.

Bu blogların içerikleri oldukça zayıf ve okuyuculara fayda sağlamaktan son derece uzak. Dünyanın en popüler bloglarının temel özelliği, sürekli, güncel ve doyurucu bilgileri okuyuculara sunmaları. Bu konu son yıllarda sıkça dile getirilse de içerik üretiminde kolaya kaçmaktan bir türlü vazgeçilemiyor.

Peki, blog yazarları etkili bir blog yazısı yazarken nelere dikkat etmeli?

Çarpıcı başlık

Okuyucu ilk önce yazının başlığına göz atar. Başlık çekici, merak uyandırıcı ve okumaya teşvik edici olmalı. Uzun, özensizce atılmış ve okuyucuda hiçbir şey uyandırmayan bir başlığa sahip yazının okunma şansı yok denecek kadar az.

Kısa paragraflar 

Başlığa göz atan okuyucu ikinci olarak blog yazısının uzunluğuna bakar. Eğer yazı çok uzunsa okuyucuda bazı tereddütler oluşabiliyor. Maalesef birçok okuyucunun uzun yazıları baştan sona kadar okuyacak vakti yok. Yazılar ortalama uzunlukta olmalı. Lafı dolandırmaya gerek yok.

Ara başlıklar

Ara başlıklar yazıyı okuyucuların gözünde daha samimi ve okunabilir göstermek açısından önemli. Bu yüzden ara başlıkların da etkileyici ve merak uyandırıcı ifadeler içermesinde fayda var. Yazının tamamını okumak istemeyen okuyucu ilgisini çeken bir ara başlığın altındaki paragrafları okumak isteyebilir. Ara başlıksız bir yazı okuyucuları genelde korkutuyor. Ara başlık kullanın, blog yazınızın okunma şansını artırın.

Samimi bir yazı dili

Blog yazısının başlığı, uzunluğu ya da ara başlıkları sorunsuz olabilir. Ancak kullanılan dil samimiyetten uzak ve ansiklopedi diline yakın bir dil ise okuyucuyu blog sayfasından kaçırabilir. Doğal bir anlatım ile kaleme alınmış blog yazılarına ilgi daha fazla. Resmiyete gerek yok. İfadeleri yumuşatın.

İmla kurallarına uygunluk

Okuyucu arama moturundan aratarak yazınızı buldu. Başlık güzel, okuyucunun ilgisini de çekti. Yazının uzunluğu fena değil. Okuyucu blog yazısını okumaya başladı. Gözüne yazım yanlışları çarpmaya başladı. Peki, ya sonrası? Okuyucunun blog yazısına ve blog yazısını yazan bloggera güveni sarsılacak. Yazının devamını okuyacak hevesi kalmayacak. Yazının profesyonel bir şekilde yazılmadığını anlayacak ve muhtemelen sonraki aramalarında blogunuzu es geçecek. İmla kurallarına mutlaka uyun. Masanızda bir imla kılavuzunun bulunmasından zarar gelmez.

Ortalama uzunluk

Uzun metinleri okumak için kaç kişinin yeterli vakti var? Kaçımız internette bir yazıyı dakikalarca okuyoruz? Kendiniz de bir okuyucu olarak düşünün. İnternetteki okuma deneyimi kitap okumaya benzemiyor. Gözü fazlasıyla yorabiliyor. Bu yüzden çok uzun metinlerden ve iç karartıcı tema kullanımından kaçınmak gerekiyor. İnternette hız ve zaman faktörü birçok kullanıcının önemsediği bir şey. Bundan dolayı yazıları fazla dolandırmamak lazım.

Sayıların kullanımı

Blog yazılarında sayıların yer alması birçok okucuyunun sevdiği bir şey. 10 püf noktası, 5 yolu, 3 belirtisi gibi ifadeler  yazılara daha ilgi çekici bir hal katıyor. Yabancı bloglarda da en çok bu tür yazılara ön plana çıkıyor. 10 püf nokta dediğinizde okuyucu "10 madde varmış, bu yazıyı hemen okurum" mantığı ile hareket edebildiğinden dolayı yazının okunma artıyor.




paylaşmak güzeldir


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Medya İstasyonu - Blog Yazarlığı, İçerik Pazarlama, Tanıtım Yazısı, Blog açmak, Haber Sitesi Kurmak, Özgün İçerik Haber Sitesi kurmak ·