23 Mart 2014 Pazar

Tanıtım yazısı ile ilgili en çok yapılan hatalar hangileri?

23 Mart 2014 Pazar
Tanıtım yazısı yazarak, başka sitelerde yayınlatmak son yıllarda SEO amaçlı en çok uygulanan yöntemlerden biri oldu.

Web sitesi/blog sahibi olan ya da SEO işleri yapan kişiler ilgili yayınların linklerini yazı içine koyarak sayısal değerleri daha iyi olan sitelerde ücret karşılığı yayınlatarak Google'ın gözünde daha iyi bir noktaya erişmeyi amaçlıyor.

Tanıtım yazısı etkili bir yöntem olarak öne çıksada bilinçli bir şekilde yapılmadığı takdirde faydadan çok zarar getirebilir. Tanıtım yazısı konusundaki gözlemlerime göre bu işin yeterince kaliteli bir şekilde yapıldığına inanmıyorum.

Gözlemlerinden ve kendi tecrübelerimden yola çıkarak tanıtım yazısı ile ilgili en çok yapılan yanlışları sizlerle paylaşacağım.

Tanıtım yazısı özensizce yazılıyor

Tanıtım yazısı yayınlatanlar arasında tanıtım yazılarının kaliteli içeriklerinden oluşmasını önemseyen çok fazla kişi yok. Yazma konusunda nitelikli olmayan kişiler tarafından yazılan yazıların son derece berbat içeriklerden oluştuğunu söylemek yanlış olmayacak. Tanıtım yazısı dolgun görünsün, hedeflenen anahtar kelimeler yazıda yer alsın diye şekilden şekile giriliyor.

Tanıtım yazılarının fayda sağlaması  için sadece 100-200 kelime yazı yazmak ve içine 2-3 link yerleştirmek yetersiz. Tanıtım yazıları bir haber gibi  doğru formanlatda yazılırsa anlam kazanır. Öyle tanıtım yazıları görüyorum ki başlık yok, imla kurallarına uygunluk yok, ara başlık yok. Yazıda ne anlatıldığı belli değil. 100-200 kelimelik bir yazıda 4-5 kelime linklenmiş, 4-5 kelime de bold yapılmış. Bu tür yazı ile mi fayda sağlanacak?

"Yazı nasıl yazılırsa yazılsın, ben bu yazıyı PR ve Alexa değeri yüksek sitelerde yayınlatayım yeter" mantığı ile hareket edildiği sürece SEO adına gerçek anlamda sağlam adımlar atılamayacak.

Tanıtım yazısını yayınlayacak site seçimleri yanlış yapılıyor

Tanıtım yazısı yayınlatacak kişilerin en çok dikkat ettiği kriterler PR, Alexa değerleri ve ücret. Bazı zamanlarda da ziyaretçi trafiğinin tatminkar olması.  Bence tanıtım yazısı yayınlatmadan önce tanıtım yazısı ile alakalı sitelerin tespit edilmesinde fayda var.

Örneğin; mobilya içerikleri tanıtım yazısı için mobilya siteleri, mobilya blogları, dekorasyon konulu siteler, haber siteleri tercih edilmelidir. Siz mobilya konulu tanıtım yazısını gidip de sırf verileri iyi diye teknoloji sitesinde ya da sağlık sitesinde yayınlatırsanız gerçek anlamda fayda sağlayamazsınız. Fayda sağlamanız için o yazıyı optimize etmelisiniz. Diğer sitelere mobilya ile ilgili kategorileri var diye genel bir yazı verebilirsiniz.

Ancak sağlık ya da teknoloji siteleri için yazıyı özelleştirmeniz ve onlara uyarlamanız çok daha yararlı olur. Konu mobilya olsa da "Yanlış mobilya seçiminin sağlık açısından zararları" başlıklı bir tanıtım yazısı yazıp sağlık sitesinde yayınlattığınızda etkisi daha fazla olacaktır.

Tanıtım yazısı yayınlatılacak sitelerin içerik kalitesine dikkat edilmiyor

Tanıtım yazısı yayınlatırken, yazıyı yayınlayacak sitelerin içerik kalitesinin genellikle yeterince önemsenmediğini söyleyebilirim. Oysa ki içeriği güçlü, özgün ve fayda sağlayıcı olan sitelerde, o sitelerin formatına uygun yayınlatılan yazıların etkisi daha yüksek olur. Sırf tanıtım yazısı almak ve tanıtım yazısı satışı yaparak para kazanmak için açılmış site/bloglardan kesinlikle uzak durulmalı.

"İçerik kraldır" diye boşuna denmemiş. İçeriğin kuvvetli ve faydalı olduğu siteler her zaman ayakta kalır. Yeter ki doğru zamanda doğru hedef kitle ile buluşulsun. İçeriğin kalitesini önemsemezseniz ve yazdığınız/yazdırdığınız saçma sapan tanıtım yazılarından fayda beklerseniz vay halinize...

Tanıtım yazısı fiyatları düşük tutuluyor

Tanıtım yazısı yayınlatanların en çok yaptığı hatalardan biri de kaliteli ve kalitesiz sitelerin ayrımını ciddi anlamda yapamamak. Şunu akıldan çıkarmamak lazım: Kalite çok ziyaretçiye sahip olmak değildir. Kalite; etkileşimli, sadık, sitede fazla zaman geçiren, girdiği siteyi başkalarına da tavsiye eden kitleye sahip olmaktır.

Tanıtım yazısı fiyatları son derece düşük. 5 TL'ye tanıtım yazısı yayınlatan ve yayınlayan birçok kişi var. Peki, bu yazılardan ne kadar hayır gelir? Kaliteli içeriğe sahip, belli bir takipçisi olan, sosyal medyada da takip edilen sitelere 5 TL vermek, kötü söz söylemek gibi bir şey.

Yazı yayınlatanların ağzında sakız olmuş birkaç cümle var: "Bütçem bu kadar, siten bu kadar etmez, fiyatın çok pahalı, sana şu kadar veririm, 3 tane alsam ciddi bir indirim yapar mısın?" Kaliteye önem verdiğim, emek harcadığım, ayakta durması için para harcadığım (hosting, alan adı ücretleri, tema vb.) siteme neden 5 TL'ye yazı alayım?

Neden pazarlık yapıyorsunuz ki? 20 TL'yi çok görenler çöp siteleri sırf 5 TL'den yazı yayınlıyorlar diye göz bebeği yapıyor. Bu anlayıştan artık kesinlikle vazgeçilmeli. "Bütçem şu kadar" diyerek sömürmek yanlış. Bütçen azsa bu işe girmeyeceksin. İş bu kadar basit. "Ne yardan geçerim ne serden" derseniz işler kaliteli bir şekilde yürümez.

Var mı 3 kuruşa 5 köfte? Hem ucuz olsun hem de kaliteli olsun. Yok böyle bir şey. Kaliteli olan şeyi ucuza alamazsın. Her şeyin değeri var. Adam emek harcıyorsa, yazılarını oturup kendisi özenli bir şekilde yazıyorsa, sitesini düzenli olarak güncelliyorsa, sadık bir okur kitlesine sahipse tanıtım yazısı için verdiği fiyatta pazarlık yapmayacaksın. 3-5 TL düşüğe yazı alarak kar yapılmaz.

Sitesinin içeriğine güvenen, özgün içerik üreten, gerçek anlamda çalışan kişilerin tanıtım yazısı ücretlerinde taviz vermemesinin kalite standardı açısından faydalı olacağını düşünüyorum. Artık ciddi anlamda emek harcanan kaliteli siteler ile çöp sitelerin ayırt edilmesinin zamanı geldi. Google da buna başladı.

Tanıtım yazısı yayınlatırken

-Nitelikli tanıtım yazısı yazın ya da gerçekten yazma kabiliyeti olanlara emeklerinin hakkını vererek yazdırın.

-Yazıları başka sitelerde yayınlatmadan önce kesinlikle yüksek sesle okuyun. Yazıları başka sitelerde görseniz si dikkate alır ve okur muydunuz?

Yayınlatacağınız yazılar için site seçimi yaparken sağlıklı kararlar verin. Yazının içeriği ile örtüşen siteleri tercih edin.

-Sitelerin güncel olup olmadıklarına göz atın.

-Sitelerdeki yazı dilini inceleyin. Yazınız ile uyumlu olup olmadığına bakın.

-Çok fazla sitede komik rakamlara yazı yayınlatmak yerine nitelikli ve gerçekten emek harcanmış birkaç sitede tanıtım yazısı yayınlatmayı tercih edin.

-Site sahipleri ile 3-5 TL için pazarlık yapma huyundan vazgeçin.

-Tanıtım yazılarınızı site sahiplerine Word dosyası şeklinde gönderin.

-Tanıtım yazıları içindeki linklerde ve bold kelimelerde abartıya kaçmayın. En fazla 2-3 link olsun yeter.

-Tek tanıtım yazısını her siteye göndermeyin. Her site için ayrı ayrı tanıtım yazısı yazın/yazdırın.

-Yayınlattığınız tanıtım yazılarının durumunu takip edin. Sitelerden kaldırılıp kaldırılmadığını kontrol edin.

-Tanıtım yazılarınızın 300 kelimeden aşağı olmamasına özen gösterin.

-Tanıtım yazılarınızın tekrar kelimelerden, cümlelerden ve reklam kokan öğelerden uzak durmasına dikkat edin.






paylaşmak güzeldir


4 yorum:

  1. Haziran ayından itibaren ben de restoranım için tanıtım yazısı çalışmalarına başlayacağım. Bugüne kadar işin hep yayıncı tarafında oldum. İlk kez reklamveren tarafında olacağım. Bakalım neler öğrenecek, hangi dersleri çıkaracağım :)

    YanıtlaSil
  2. Tanıtım yazıları için dediğiniz gibi 3 lira için pazarlıklar dönüyor.Bu işin uzmanı kişiler güzel bir yazı yazarak sitede yazarın kullandığı dile yakın bir dil kullanılıyorlar ve bu da tanıtım yazısının amacına ulaşmasını sağlıyor.

    YanıtlaSil
  3. Tanıtım yazısını yayınlayabileceğimiz siteler hangileridir. Tavsiyeleriniz nedir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özel olarak tavsiye edebileceğim site yok. İçeriği kaliteli olan, sırf tanıtım yazısı yayınlamak için açılmamış, geleceği olan siteleri tercih etmeniz iyi olacaktır. Siteniz ile alakalı ile Medya İstasyonu'nu da düşünebilirsiniz.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Medya İstasyonu - Blog Yazarlığı, İçerik Pazarlama, Tanıtım Yazısı, Blog açmak, Haber Sitesi Kurmak, Özgün İçerik Haber Sitesi kurmak ·