30 Ocak 2014 Perşembe

Kurumsal bloglar neden başarısız olur?

30 Ocak 2014 Perşembe
Kurumsal blog, son yıllarda birçok marka tarafından önemsenen bir yayın türü olsa da hala kurumsal blogun önemini kavrayamamış çok sayıda şirket bulunuyor. İlk başlarda bir kurumsal blog oluşturan ve birkaç içerik girdikten sonra hiçbir güncellemeye yapmayan markaların sayısı oldukça fazla.

Markalarda da blog yazarları gibi bir noktadan sonra bloglarını boşluyor. İlk başlarda düzenli olarak girilen birkaç içerikten sonra uzunca bir süre herhangi bir içerik beslemesi yapılmıyor. Bu durum da kurumsal blogların zaman içinde kişisel bloglar gibi çöp olmasına yol açıyor.

Peki, kurumsal bloglar neden başarısız oluyor?

Kurumsal blog hazırlamak, sanıldığı kadar kolay bir iş değildir. Faaliyet gösterilen sektörde rakiplerden bir adım öne çıkmak için düzenli ve fayda sağlayıcı üretmeye ciddi anlamda ihtiyaç var. Bunu belli periyotlarda yapabilecek çok fazla kişi olmadığı için kurumsal blogların çoğu içerik bakımından eksik kalıyor.

Bir marka kurumsal blog hazırlayarak, müşterilerine ya da potansiyel müşterilerine bir nevi söz vermiş oluyor. Kurumsal blogu ziyaret eden okuyucular taze ve ihtiyaçları olacak içerikleri görmek istiyor. Eski içerikler ile defalarca karşılaşınca artık o kurumsal bloga uğramak bile istemiyor. Güncel olmamak, kurumsal blogun etkili olmamasının en büyük nedeni.

Şirketler okuyuculara “orada olduklarını” göstermek için kullanışlı ve özgün bir içerik sağlayıcısı olmayı kesintisiz olarak sürdürmeli. Bunu yapan şirketlerin kurumsal blogları okuyucular tarafından takibe alınır ve okuyucular blogunun içeriklerini birbirleri ile paylaşmaya başlar. Kurumsal blog, bir markanın online itibarı açısından kilit noktada yer alıyor.

Günümüzde bir anlık hevesle kurumsal blog oluşturmuş çok sayıda şirket olsa da düzenli içerik üretecek, nitelikli yazı yazacak çalışanları pek yok. Başarılı bir kurumsal blogculuk için bir şirketin her zaman kurumsal blogu içerikleri yazacak çalışanları olmalı.

Kurumsal bloglardaki içerik planlaması en çok dikkat edilmesi gereken noktalardan biri. Sadece şirket içi gelişmelerin, etkinliklerin yer aldığı bir mecra olarak görüldüğü sürece başarılı olamayacak. Maalesef bu doğrultuda olan kurumsal bloglar var. Bu tür bloglara müşterilerin ve potansiyel müşterilerin ilgisinin olmadığını söylemek yanlış olmayacak.

Kurumsal blog içeriklerinin reklamdan ve aşırı ciddiyetten uzak olması başarılı olmak için büyük önem taşıyor. Okuyucu resmi, reklam ifadeleri içeren blog yazılarını dikkate almıyor. Kurumsal blogu şirkette olup biten her şey hakkında yazılar yazılan bir mecra olduğunu sananlar var. Bu anlayıştan vazgeçilmeli.

Bir şirket kurumsal blog hazırladığı halde içerik konusunda sıkıntı yaşıyorsa;

-Düzenli blog yazan, işi kurumsal anlamda blog yazısı üretmek olan kişilerden profesyonel anlamda destek almalı,

-İçerik ajansları ile dönemsel ya da uzun süreli çalışmalı,

-Şirket bünyesinde blog yazarlığı yapan kişileri tespit etmeli ve yazarlık teklifi götürmeli,

-Faaliyet gösterilen sektör ile aynı ya da benzer konularda blog yazısı yazan kişilerden destek almalı,

-Blog yazarlığı konusunda belli bir donanımı olan, bir takipçisi kitlesine sahip blog yazarlarından yardım almalı.


paylaşmak güzeldir


1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Medya İstasyonu - Blog Yazarlığı, İçerik Pazarlama, Tanıtım Yazısı, Blog açmak, Haber Sitesi Kurmak, Özgün İçerik Haber Sitesi kurmak ·