Blog yazılarımı nasıl yazıyorum?

Blogların ve sosyal medyanın temeli yazmaktır. Facebook, Linkedin, Twitter ve YouTube gibi platformların hepsinde yazı yazmak, kilit noktada yer alıyor. İnternet dünyasında net, kısa, merak uyandırıcı ve fayda sağlayıcı içerikler yazmak, son derece önem taşıyor.

Sosyal medyanın belkemiği olan bloglar için de özgün ve fayda sağlayıcı yazılar yazarak bir okur kitlesi oluşturmak, en can alıcı nokta.

Blog yazarlığı yapmak isteyen ve blog yazarlığına yeni başlayan çoğu kişi "Blog yazısı yazmak istiyorum ancak bir türlü yazamıyorum" diye şikayette bulunuyor. Aslında blog yazısı yazmak, sanıldığı kadar zor ve sıkıntı verici bir iş değil.

Yazmayı gerçekten seviyorsanız, insanlara yazarak anlatacağınız fayda sağlayıcı bir şeylerin olduğuna inanıyorsanız, iyi ve okunabilir bir blog yazarı olmanız imkansız değil.

Medya İstasyonu'nu takip eden okuyuculardan zaman zaman şu cümleleri içeren mailler alıyorum:

"Sizin gibi nasıl yazabilirim?"

"Pek iyi bir yazar sayılmam."

"Yazmak için bilgisayarımın başına geçiyorum ve hiçbir şey yazamadan kalkıyorum."

Size bir blog yazısının nasıl yazılacağını ya da daha iyi nasıl yazılacağını konusunda öğretmenlik yapamam. Ancak sizinle nasıl yazdığımı paylaşabilirim ve siz bu paylaşımımın içinden işinize yarayanları alarak geliştirebilir, üzerine bir şeyler koyabilirsiniz. Bu noktada daha ileriye gitmek, sizin kişisel çabalarınıza ve düzenli çalışmanıza bağlı.

"Net, kısa ve merak uyandırıcı bir blog yazısı yazmak", blog dünyasında az bulunan bir özelliktir. Kaliteli blog yazısı yazmak gerçekten yetenek işidir. Yeteneğiniz ve yazmak için isteğiniz varsa yazı yazmak, bir işkence olmaktan çıkarak keyif aldığınız bir uğraş haline gelecektir.

Gelelim benim Medya İstasyonu'nundaki blog yazılarımı nasıl yazdığıma...

Blog yazılarımı nasıl yazıyorum?

1- Düşündüğüm ve konuştuğum gibi yazıyorum.

2- Her yerde her zaman yazı yazamam. Yazma sürecinde konsantrasyonu sağlamak benim için çok önemli.

3- Fikirleri ve düşünceleri toplar, kendi süzgecimden geçirerek ortaya bir şeyler sunarım.

4- Fikir aklıma geldiğinde onu faydalı olabilecek bir şekilde uzatırım.

5-Kendi deneyimlerimi ve gözlemlerimi doğal bir şekilde yazarım.

6- Bir blog yazısı yazarken daha önce değinilmemiş konular üzerine düşerim.

7- Blog yazılarımda verdiğim mesajların, önerilerin ve püf noktaların okuyucuları eyleme geçirebilecek bir şekilde olmasına özen gösteririm.

8- Dil bilgisini, imla kurallarını önemserim.

9- Okuyucular için doğru olduğuna inandığım şeyleri yazarım.

10- Blog yazımı bitirdikten sonra düzeltme yaparım. Hatta yazdığım yazıları zaman zaman yine gözden geçiririm. Hataları bazen çok sonraları görebiliyorum.

11- Vurgulayıcı ve açıklayıcı bir şekilde yazmayı önemserim.

12-Yazmayı severim.


Peki, siz blog yazılarınızı nasıl yazıyorsunuz?

Blog yazılarımı nasıl yazıyorum? Blog yazılarımı nasıl yazıyorum? Reviewed by Medya İstasyonu on Cuma, Kasım 29, 2013 Rating: 5

4 yorum:

  1. Bu özelliklerin çoğuna ben de dikkat ediyorum. Keyif alarak okuduğum yazılardan biri oldu bu yazınız da. Yazmanın sancılı sürecinde bildiğim ve önemsediğim birkaç nokta var:

    1) Kaydederseniz kaybetmezsiniz. Bu bağlamda aklıma şimdi geliveren güzel bir özdeyiş var: "Fikir uğradığı dimağın değil çıktığı dilin malıdır." Dolayısıyla aklıma gelen her fikri belli bir nizam içerisinde kaydetmeye çalışırım.

    2) Yazma süreci ne kadar sancılı ise okuma süreci de o kadar keyiflidir, sözüne katılırım ve "acı ilaç içmeden tatlı şifa bulunmaz." atasözü çerçevesinde yazılarımda "zihin teri" olmasına özen gösteririm.

    3) Satış ortaklığı yaptığım için bu iki maddeye riayet etmediğim ya da edemediğim birçok yazı yazdığımı da dile getirmek isterim. Sağlıcakla...

    YanıtlaSil
  2. Madde 10'a istinaden, Twitter'ı Twiter şeklinde yazmışsınız. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar kusur, kadı kızında da olur Abdullah:)

      Sil
    2. :) Youtube'da YouTube olacak.

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.