Reklamveren şirketler için sunum nasıl hazırlanır?

Blog yazarak para kazanmak, son yıllarda birçok blog sahibinin en çok ilgisini çeken konuların başında geliyor.

Blog yazarlığı yapan kişiler bir noktadan sonra "Blog yazarak nasıl para kazanırım, bloguma nasıl reklam alırım, bloglara reklam veren şirketlere nasıl ulaşırım?" gibi soruları sormadan edemiyor.

Blog yazarak para kazanmak elbette mümkün. Bu noktada blogunuz sayesinde para kazanacağınız en etkili yöntemi seçmeniz çok önemli.

"Ben blogumun içeriğine gerçekten güveniyorum ve blogum sayesinde ciddi paralar kazanmak istiyorum. Google Adsense reklamları, tanıtım yazısı satışı vb. beni kesmez" diyorsanız büyük şirketlerin çekim alanına girebilecek, özgün, kaliteli, fayda sağlayıcı içeriği olan bir bloga sahip olmanız ve bu  şirketlerle profesyonel anlamda iletişime geçmeniz çok önemli.

Bunun için dikkat etmeniz gereken bazı noktalar var. Bu işlerin öyle sadece bir mail göndererek sizin istediğiniz şekilde çözülmesi mümkün olmuyor. Kurumsal firmaların çalışma tarzı webmaster forumlarındaki ticaret ortamı gibi değil. Olaylara profesyonel yaklaşıyorlar.

Öncelikle blogunuzu ve sizi tanıtan ciddi bir sunum dosyası hazırlamanız şart. Daha önce gittiğiniz seminerlerde sunum yapanları gözlemlediyseniz sunum yapmanın ne kadar zor bir iş olduğunu fark etmişsinizdir.

Bazı konuşmacıların 5 dakikalık konuşmaları, sanki 1 saatmiş gibi sürer, dinleyenler sıkılır, salonu terk etmenin yollarını arar. Kimi konuşmacılar vardır 30-40 dakikalık konuşmalarında tüm dikkatleri üstlerinde toplayıp sanki 3-4 dakika konuşmuşlar gibi sunumlarını tamamlar. Dinleyenler keyif alır, hiç bitmesin ister.

Peki, bu noktada fark nerede? İşte aradaki bu farkı yaratan, kişinin hazırladığı sunumun kalitesi, içeriğinin doyurucu ve fayda sağlayıcı olmasıdır.

İnternet girişimcileri için sunum yapmak, çok büyük önem taşıyor. Reklam almak, sponsor desteği sağlamak, yatırım almak için bir şirketle ya da melek yatırımcı ile görüşmeye gittiğiniz zaman 5-10 dakikalık bir sunum ile yaptığınız veya yapmak istediğiniz işi mümkün olduğunca iyi bir şekilde anlatmak durumundasınız.

Size yatırım yapmasını istediğiniz kişinin ilgisini çekmeniz önemli. Bu yüzden de yaptığınız sunumun etkili ve ilginç olması gerekiyor.

Gelelim asıl önemli konuya.

Etkili, kaliteli bir sunum dosyası nasıl hazırlanır?

Sunumunuzu ya PowerPoint slayt şeklinde hazırlayacaksınız ya da bir dosya şeklinde.

Görselliğin ön plana çıktığı bir çağda PowerPoint tarzı hazırlanan ve projeksiyon eşliğinde sunulan içerikler daha çok ilgi çektiğini söyleyebilirim.

10-20 sayfalık bir sunum dosyasını baştan sona kadar okuyacak zamana sahip kaç yönetici var ki? Bu yüzden konuşmanıza paralel uzunluktaki slaytlar içeren bir sunum hazırlamanızı öneririm.

İşte birkaç öneri...

-Sunumunuzu hazırlarken yazı fontlarına dikkat edin. Kalın ya da düz yazı stiline sahip sunumlar daha etkili olabilir.

-Seçeceğiniz resimlerin kaliteli olmasına özen gösterin. Çözünürlüğü düşük resimler kullanmak, karşı taraf tarafından amatörce bir hazırlık olarak algılanabilir. Bu yüzden resimlere, renk tonlarına çok dikkat edin.

-Sunumunuzda kullanacağınız arka fontun açık renk tonlarında olmasına özen gösterin.  Açık renkli arka fonun üzerine koyu bir yazı rengi ile, içeriğinizi ön plana çıkartabilirsiniz.

-Sunumunuzu hazırlarken çok fazla  animasyon kullanmayın. Fazla animasyon kullanmanız, karşı tarafın dikkatinin dağılmasına neden olabilir.

-Hazırladığınız sunumun uzunluğunu da iyi ayarlamanız çok önemli bir husus. 10 dakikalık bir konuşma yaptığınızı varsayalım. Bu konuşmanız sırasında 50- 60 sayfalık sunum göstermek, karşı tarafın hoşuna gitmeyecektir.

Size önerim mümkün olduğunca az sayfadan oluşan bir slayt dosyası hazırlamanız. Konuşmanızı öne çıkarmanız sizin yararınıza olacak. Sunumunuzda yöneticiler ile yapacağınız konuşmanız haricinde bilgilere yer vermeniz sunumunuzu daha etkin hale getirebilir.

-Sunumunuzun başında blogunuzu tanıtan 1-2 dakikalık bir video kullanmak karşı tarafın dikkatini çekebilir. Video ile desteklenen bir sunum, blogunuza harcadığınız emeğin karşı taraf tarafından anlaşılmasını da sağlayabilir.

-Sunumunuzu herhangi bir bilgisayarda çalışabilecek şekilde hazırlamaya da dikkat edin. Eğer hazırladığınız sunum dosyası o şirketin bilgisayarlarında çalışmazsa bu sizin için çok sıkıntılı bir durum olacaktır.

-Hazırladığınız sunum ile ilgili mutlaka prova yapın. İçerikleri tekrar tekrar okuyun, harf ve imla hataları varsa düzeltin. Eklemeyi unuttuğunuz içerik ya da görseller varsa gerekli düzenlemeleri yapın.










Reklamveren şirketler için sunum nasıl hazırlanır? Reklamveren şirketler için sunum nasıl hazırlanır? Reviewed by Medya İstasyonu on Perşembe, Ekim 03, 2013 Rating: 5

1 yorum:

  1. Merhaba,
    Verdiğiniz ipuçları çok önemli. Bunları iyi okuyup iyi anlamaklazım. Bir kaç somut örnek paylaşır mısınız?

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.