Kurumsal blog nasıl hazırlanır?

Blog hazırlamak, son yıllarda şirketlerin de tercih ettiği bir iletişim şekli olarak öne çıkmaya başladı. Başarılı bir şekilde kurumsal blog hazırlayan markalar olduğu gibi hazırladığı blogu ile ilgilenmeyen markalar da bulunuyor.

Bu yazımda  iyi ya da kötü pek çok örneğini gördüğümüz kurumsal blogların başarılı olabilmesi için nelere dikkat edilmesi gerektiğine değineceğim.

Kurumsal blog nedir? Neden gereklidir?

Öncelikle kurumsal blog kavramını bilmeyenler için kısaca tanımlamak istiyorum. Kurumsal blog, bir şirket ya da şirket çalışanları tarafından hazırlanan, kurumun müşterileriyle, hedef kitlesiyle olan sadakatini, iletişimini artırmayı amaçlayan ve ilişkilerini geliştirmesine katkı sağlayan yayındır. Kurumsal blog, şirketlerin/markaların ana web sitesini destekleyici özelliği ile önemli bir rol üstlenmektedir.

Kurumsal blog nasıl hazırlanır? Nelere dikkat edilmeli?

-Öncelikle blogları bir reklam mecrası olarak görmemek gerekiyor. Kurumsal blog, direkt olarak reklam öğeleri içermemeli. Bloglarında reklam yapan markalara, kurumlara okuyucuların ilgisi yok. Müşteriler internetteki reklam bombardımanından bıkmış durumda ve temiz içerik derdinde. Bu yüzden reklam kokan içeriklerin yer aldığı blogları da önemsemeyecekler.

-Kurumsal blogları direkt bir pazarlama aracı olarak görmemek gerekiyor Kurumsal blog, uzun vadeli bir yayın olarak düzenli olarak güncellenmeli. Kampanyalara özel hazırlanıp sonra ilgisiz bırakılmamalı. Maalesef çoğu kurumsal blog kampanya bazlı güncel tutuluyor. Sonrası ise bildiğiniz gibi çöp bloglar...

-Blogda yer alan şirketle ilgili gelişmeler, büyük kampanyalar ya da mesajlar blogu okuyan kişiyi sıkmayacak şekilde olmalı. Okuyucular eğlendirici, bilgilendirici ve eğitici bilgiyi istiyor. Günümüzde okuyucuların ciddi, sıkıcı içerikler ile harcayacak çok vakti yok. Eğlenin, eğlendirin ve en önemlisi bilgilendirin.

-Kurumsal bir bloglardaki yazı dili, samimi, doğal olmalı. Müşteriler blogda yer alan bilgilerin samimiyetine ve doğruluğuna inanmalı. Ürün ya da hizmet ile ilgili yorumlarını özgürce yapabilmeli. Daha da önemlisi bu yorumların kurum tarafından okunduğunu ve dikkate alındığını hissetmeli.

-Kurumsal bloglarda tasarım karmaşık olmamalı. Bu tür blogların tasarımı olabildiğince sade ve işlevsel olmalı. Kurumsal bloglarda anlaşılır ve net olmak son derece önemli. Okuyucu aradığını kolayca bulabilmeli. Kurumsal blogların şablonları ana site ile uyumlu olmalı.

-Kurumsal bloglar düzenli olarak güncellenmeli. Her blog türünde olduğu gibi kurumsal bloglarda da içerik son derece önemli. Blogların bu yüzden kaliteli, özgün ve güncel içerikler ile belli periyotlarda güncellenmesi şart. Aylarca güncellenmemiş blogların kurumlara, markalara hiçbir faydası olmayacak.

-Blog yazıları ve yazarları doğru seçilmeli. Blog yazıları kurumsal kimlik ile bütünlük gösterebilmeli. Kurumsal bloga yazı yazacak kişiler kurumun kültürünü bilen ve doğru mesajları verebilecek kişilerden oluşmalı.

-Müşteriler aynı mesajlarla ve bir konu etrafındaki yayınlarla muhatap edilmemeli. Şirketin farklı yönlerini, çalışanların başarılarını, şirket içinde yapılan kısa söyleşileri da içermeli. Renksiz ve soğuk bir blog kurumsal kimliğe ters düşebilir.

-Kurumsal blogların içerikleri sosyal medya platformlarında belli periyotlarda paylaşılmalı. Sosyal medyadaki paylaşım diline ve imla kurallarına dikkat edilmeli. Marka için en uygun sosyal medya sitesinin belirlenmesi daha etkili olacak.

-Kurumsal bloga müşteriler tarafından yapılan olumsuz yorumlar da dikkate alınmalı Yorumu silinen, dikkate alınmayan bir müşterinin o kuruma olan ilgisi, sadakati zedelenebilir. Bu durum çoğu zaman tüketicilerin başka markalara yönelmesine neden olur. Olumsuz yorum yapan müşteriler ile iletişime geçilerek onların canını sıkan durumlar hakkında bilgi alınabilir. Bu da kriz planı için iyi bir yol olabilir.
Kurumsal blog nasıl hazırlanır? Kurumsal blog nasıl hazırlanır? Reviewed by Medya İstasyonu on Pazar, Eylül 01, 2013 Rating: 5

2 yorum:

  1. İnsanların kurumsal blogdan haberi yok!Web sitelerini bile devletin zoruyla kuruyorlar.Bu konuda tweeter sanki daha çok tercih ediliyor.
    Bir anda şikayetlerin paylaşıldığı ,protesto edildiği - -ben en çok o konuda yazı gördüm.- ya da memnuniyeti-bu da markanın yöneticisi veya patronu - "Bizi tercih ettiniz.Şurada 12,şubemiz açıldı." gibi paylaşıyor.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba. Yazınızı beğendim. Konuyla alakalı benim de bir yazım var. Onu okumanızı tavsiye ederim.

    http://alicevatunsal.blogspot.com/2013/11/blogger-meslegi-hakknda.html?m=1

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.