Bloglar için rakip analizi önerileri

Blog yazarları arasında rekabet olduğunu ya da olabileceğini hiç düşündünüz mü? İnternette birçok web sitesinin rekabet halinde olduğunu biliyoruz.

Daha fazla ziyaretçi çekmek, reklam gelirlerini artırmak, arama motoru sıralamasında üst sıralarda yer almak birçok web sitesi sahibinin istediği bir şey.

Ben bu rekabetin blog yazarları arasında da yaşanabileceğini düşünüyorum.

Çünkü internet ortamında binlerce blog var. Bu bloglar içinde aynı ya da benzer konulara sahip olanları da var. Sadece kişisel ya da tematik olarak yayın yapanlar da...

Dolayısıyla aradan sıyrılmak ve daha iyi bir konuma ulaşmak için birtakım girişimlerde bulunmak  isteyen blog yazarları mutlaka çıkacaktır. Bu da doğal olarak bir rekabet ortamını doğurabilir.

Bana bu konu ile ilgili geçmiş dönemlerde birkaç blog yazarından mail gelmişti. Kendilerine rakip olarak gördükleri ve kendi bloglarından daha iyi bir konumda bulunan bloglar ile rekabet etmek için neler yapılması gerektiğini soranlar olmuştu.

Bu yazımda bana gelen e-maillerdeki sorulardan da yola çıkarak blog sahipleri için birkaç rakip analizi önerisinde bulunmak istedim.

Bloglar için rakip analizi önerileri

-Hali hazırda rakip olarak gördüğünüz blogları tespit edin.
   
-Sizin hedeflediğiniz anahtar kelimelerde yapılan aramalarda organik olarak üstte çıkan blogları tespit edin.

 -Blogunuza rakip olarak gördüğünüz bloglar hakkında arama motorlarında bir araştırma yapın. (O blog hakkında kim neler yazmış, söylemiş, paylaşmış?)




-Blog konunuz ile aynı ya da benzer içerikleri Twitter ve Facebook gibi sosyal ağlarda paylaşan blogları tespit edin.
   
-Sizin hedef kitlenizin takip ettiği başka blogları da tespit edin.

-Rakip olarak gördüğünüz blogların temalarını, yerleşimlerini inceleyin.

-Rakip olarak gördüğünüz blogların reklam yerleşimlerine dikkat edin.

- İçerik paylaşım sıklığını gözlemleyin. (Günlük, haftalık, aylık vb.)

-Sosyal medya sitelerindeki paylaşımlarına dikkat edin. (Ne tür içerikler paylaşılıyor? Video, yazı, fotoğraf, infografik)

- Rakip blogda olup da sizin blogunuzda olmayan eklentileri, sayfaları tespit edin.

-Alexa, Pagerank gibi değerleri kıyaslayın.

-Konuk yazar alıp almadıklarını kontrol edin.

-Blog çekilişi düzenleyip düzenlemediklerine bakın.

-Hangi sosyal ağları kullandıklarına ve hangilerinde daha fazla aktif olduklarına bakın.




Bloglar için rakip analizi önerileri Bloglar için rakip analizi önerileri Reviewed by Medya İstasyonu on Pazartesi, Eylül 23, 2013 Rating: 5

3 yorum:

  1. Merhaba engin bey,yazılarınızı begeniyorum ve zevkle okuyorum,bende blog yazmaya calısan acemi bir blogcuyum,yaptıgınız tespitler ve analizlerden birseyler ögrenmeye calısıyorum kaleminize ve yüreginize kuvet.
    http://seyhatlerim-anilarim.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Wordpress tabanlı blog sistemi kullanırken aniden hosting firması hesabımı suspend etti bende blogger'a taşındım fakat bu sefer tüm link ağacım değişti. Sitem hızla değer kaybetti. Bir zamanlar dünya geneli 600k Tr genelinde 7-8k civarında iken şimdi milyonlarda geziyor sitem. Dolayısı ile rekabeti şansımı tamamen kaybettim. Sitem şu anda toparlanma aşamasında.
    Wordpress de yakaladığım ivmeyi blogger da yakalayamıyorum. Sizce neden?

    YanıtlaSil
  3. Sitenin link yapısı ve kodlaması değiştiği zaman böyle bir tablo ile karşılaşmanız normal. Bunu geçmiş yıllarda ben de yaşamıştım. Bu yüzden alt yapı ve tema değişikliklerinde çok dikkatli olunması gerektiğini düşünüyorum. Google botları indekslemek için geldiğinde farklı bir yapı ile karşılaşınca bu durum hem arama motoru sıralamalarına hem de Alexa, Pagerank ve indeks sayısı gibi değerlere etki ediyor. Sitenizi yeni açılmış bir site gibi algılıyor.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.