Blog yazarlarının cevaplaması gereken 9 soru

Bir blog sitesinin popüler olması, ciddi bir okur kitlesine sahip olması zamanla gerçekleşecek bir şey. Blogunun bir anda iyi bir noktaya gelmesini isteyen aceleci blog yazarları bu süreçte birçok hayata kapılabiliyor.

Daha önceki yazılarımda da blog yazarlığının aceleye gelmemesi gerektiğinin altını çizmiştim. Blog yazarlığında gerçek anlamda başarı için açılan bloga dört elle sarılmak lazım.

Blog yazarlığı sürecinde kendinize sormanız gereken 9 temel soru var.

Blogum için seçtiğim konu hakkında içerik üretirken zorlanacak mıyım?

Seçtiğiniz blog konusu ile ilgi içerik üretirken sıkıntı yaşamanız, blog yazarlığı sürecinizin sancılı geçmesine neden olabilir. Zor bir şekilde ürettiğiniz içerik, sizi zaman içerisinde daha az periyotlarda yazı yazmaya itebilir. "Konuda yazacak bir şeyler bulmak zor, her zaman yazı yazmasam da olur" diye düşünmeniz zaman içinde blogunuza karşı daha mesafeli olmanıza da neden olabilir.

Konu, sürdürülebilir bir içeriğe sahip mi? Yoksa sınırlı mı?

Bazı konularda sürekli yeni içerikler üretmek ve içerik hazırlama sürecini keyifli bir şekilde geçirmek kolaydır. Seçtiğiniz konu ile ilgili yeterli kaynak yoksa içeriğinizin sürekli olması çok zordur. Bu yüzden devamı olan, geliştirilebilen konularda blog yazmanız sürecin sağlıklı işlemesi açısından sizin yararınıza olacak.

Seçtiğim konu ne kadar popüler? 

Teknoloji, spor, internet dünyası vb. konular sürekli popülerdir. Bu konular dahilinde her gün bir sürü yeni gelişme olabilir. Bu tür konulara ilgi her zaman olduğu için farklı bakış açıları ile yazdığınız yazıların ziyaretçi çekmesi zor olmaz. İnsanlar bir ürün ya da yenilik hakkında farklı bakış açısı ile yazılmış ve bir solukta okunabilen yazıları sever.

Blog konum gelecek vaat ediyor mu?

Seçtiğiniz blog konusunun blogunuza her zaman ziyaretçi getirebilecek türden olmasına özen göstermelisiniz. İnternette referans olarak kullanılabilecek konular ilgi çekici olabiliyor.

Örneğin blog yazarlığı hakkında yazılan faydalı içerikler. Ya da sosyal medya, SEO, içerik pazarlama vb. Blog açmaya karar verenlerin en çok aratacağı kelimeler az çok bellidir. "Blog açmak, blog yazmak, blog yazarlığı, blog yazarlığı nasıl yapılır, blog teması nasıl yüklenir? vb. "

Bu tür konular sürekli günceldir ve ciddi anlamda ziyaretçi getirebilir. İçerikleriniz gerçek anlamda fayda sağlayıcı nitelik taşıyorsa yapılan sorgularda üst sıralarda yer alabilir.

Ne sıklıkta içerik üretebilirim?

Sürekli güncel bir konuya sahip blogunuz varsa düzenli içerikler üretmeniz önemlidir. Farklı bakış açısı ile yazılan, okura keyif veren içerikler sadık okuyucu kitlesi oluşturmanıza imkan sağlar. Okurlar, düzenli güncellenen siteleri severler. En kötü ihtimal haftada 1-2 kez özgün içerik üretmelisiniz.

Blog tanıtımını nasıl yapabilirim?

Blog tanıtımını yapmanın birçok yolu vardır. Sosyal medya paylaşımları, arkadaş çevreleri, forum siteleri, diğer blog yazarları ile iletişim, ücretli ya da ücretsiz tanıtım yazısı yayınlatma ve reklam. Hangi seçenekler uygunsa onları tercih edin. Bence bir blogunun  tanıtımını en iyi şekilde yapan diğer bloglar ve blog yazarlarıdır. Blogun tanıtımı, bloglarda olmalı.

Seçtiğim konu ile ilgili yayın yapan başka bloglar var mı?

Seçtiğiniz blog konusu ile alakalı içeriklere sahip birçok blog olabilir. Burada fark yaratmak önemli. Sizin kendi cümleleriniz ile tamamen özgün bir şekilde yazılar kaleme almanız faydalı olacaktır. Blog konunuz ile ilgili yayın yapan blogları inceleyin.

Neler yazdıklarını ve yazmadıklarını gözlemleyin. Yazı planınızı buna göre yapın. Az değinilmiş ya da hiç değinilmemiş bir konular üzerine yoğunlaşabilirsiniz. Örneğin; internette birçok haber sitesi var. Hepsinde çok sayıda benzer içerik var. Buna rağmen hepsinin bir ziyaretçi kitlesi var. Sizin blogunuzun neden olmasın?

Seçtiğim konudaki rekabet düzeyi ne durumda?

Rekabetin kıyasıya yaşandığı konularda benzersiz ve özgün içerik üretimi hayati önem taşıyor. Bu yüzden bu konular hakkında ciddi anlamda fayda sağlayıcı ve diğer sitelerde yer almayan türde içerikler üretmek gerekiyor.

Mesela; Teknoloji, sosyal medya pazarlama, içerik pazarlama, SEO vb. konular ile ilgili yayın yapan bir sürü güçlü site var. Bunların arasında yer almanız ve fark yaratmanız için ciddi anlamda çalışmalısınız. Rekabetin az olduğu konuları seçmeniz o alanda başvuru kaynağı olmanız açısından büyük öneme sahip.

Seçtiğim konu bana gelecekte para kazandırabilir mi?

Seçtiğiniz blog konusunun size para kazandırması uzun vadede olabilecek bir şey. Konunuzun geleceği varsa ve güncelliğini sürekli koruyorsa  size blog yazarak para kazandırması zor değildir. Blog yazarlığı hakkında nitelikli içerikler ürettiğiniz blogunuz sayesinde şirketlerden kurumsal blog sitesi yönetimi için iş teklifi alabilirsiniz. Ya da içerik ajanslarından içerik yazarlığı teklifi alabilirsiniz.

Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yararlı içerikler ürettiğiniz blogunuz sayesinde sosyal medya ajanslarından teklif almanız mümkün. Bu tür örnekleri çoğaltabiliriz.

Bunların yanı sıra ziyaretçi trafiğiniz ortalama bir düzeyde ise tanıtım yazısı satışı, Google Adsense vb. reklamları yayınlama, link satışı, banner reklam gibi seçenekleri de göz önünde bulundurabilirsiniz.

Blog yazarlığında başarı için 3 formül





Blog yazarlarının cevaplaması gereken 9 soru Blog yazarlarının cevaplaması gereken 9 soru Reviewed by Medya İstasyonu on Pazar, Eylül 08, 2013 Rating: 5

3 yorum:

  1. Yazınızı faydalı buldum ve tweetledim. Başarılar dilerim

    YanıtlaSil
  2. özellikle son başlık büyük hayaller ile blog açıp sonradan hayal kırıklığına uğrayanların dikkatini çekmeli.

    YanıtlaSil
  3. Twitterde takip edin facebookta takip eden gadgetleri nerden yapıyorsunuz

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.