Tanıtım yazısı konusunda sık yapılan hatalar

Tanıtım yazısı satışı ve alışı son yıllarda birçok websitesi/blog sahibinin sıkça başvurduğu yollardan biri oldu.

Nitelikli sitesi olanlar tanıtım yazısı satarak gelir elde etmeye başladı. Ürün, hizmet ya da web sitelerinin internet ortamında daha görünür olmasını, hedef kelimelerde daha üst sıralarda listelenmesini isteyenler de tanıtım yazısı alma yoluna gitti.

Tanıtım yazısına ilginin artması ile birlikte sitesinde ücret karşılığı tanıtım yazısı satışı yapanların sayısında önemli artışlar oldu. Tanıtım yazısının popüler olması, ciddi bir piyasanın oluşmasını da beraberinde getirdi. Webmaster forumlarında tanıtım yazısı alış ve satışı hız kesmeden devam ediyor. Hatta müşteri çekebilmek için kampanyalar düzenleyenler bile var.  5-10-15 TL gibi fiyatlar çoğu kişiye cazip geliyor.

Tanıtım yazısının etkisini gösterebilmesi için bazı noktalara dikkat etmekte yarar var. Fiyat cazip diye alınan ve satılan tanıtım yazıları her zaman beklenen etkiyi göstermeyebilir.

Bu yazımda şu ana kadar gözlediğim kadarıyla tanıtım yazısı satan ve alanların yaptığı temel hatalara değinmek istiyorum.


Tanıtım yazısı konusunda yaygın olarak yapılan hatalar

-Tanıtım yazılarında ciddi anlamda imla hataları var. Birçok kelime yanlış yazılıyor.

-Yazılar çoğu zaman akıcı değil.

-Özentisiz bir şekilde yazılmış.

-Bilgi vermekten, fayda sağlamaktan uzak.

-Reklam kokan ifadeler çok fazla. Bu durum da yazıyı okunabilir kılmaktan uzaklaştırıyor.

-Yazılarda birçok anahtar kelimeye link verilmiş ve bazı anahtar kelimeler de bold olarak yazılmış. Ortaya cidi bir görüntü kirliliği çıkıyor.

-Tanıtım yazıları düz metin şeklinde yazılmış. Paragraf ve ara başlık yok.

-Cümleler çoğu zaman devrik ve birbiri ile bağlantılı değil.

-Aşırı resmi dilde yazılan tanıtım yazıları çoğunlukta.

-Tanıtım yazıları ile gönderilen görseller yazı ile uyumsuz.

-Tanıtım yazılarının başlıkları çok uzun, konu ile bütünleşmekten uzak ve çarpıcı değil. 

-Çoğu yazının yazma yeteneği olmayan kişilerin elinden çıktığı belli.

-SEO uyumlu olarak yazılan yazılarda anahtar kelimeleri içeren tekrar cümleler çok fazla.

Tanıtım yazısı piyasası hakkındaki gözlemlerim

-Tanıtım yazısı satışı yapan çoğu sitenin geleceği yok.

-Tanıtım yazısı alış ve satış fiyatları da yerlerde sürünüyor. 

-Nitelikli siteler ile çöp siteler bir kefeye konuyor.

-20 TL çoğu kişiye çok geliyor.

-5-10 lira arası satılan tanıtım yazılarına ilgi daha fazla.

-Toplu alım yapan SEO uzmanı! arkadaşlar ucuz fiyatlar istiyor.

-Tanıtım yazısı çöplüğüne dönmüş siteler çok fazla.

-Sitelerine ciddi anlamda emek harcayanlar tanıtım yazısından gelir elde etme konusunda umduğunu bulamıyor.

-Tanıtım yazısı yayınlatılacak mecrada ucuz fiyattan sonra  en çok aranan özellikler;

*Site yaşı, 

*Pagerank, 

*Alexa verileri, 

*Günlük tekil hit,

*Ödeme yöntemleri (EFT, Havale, Paypal, Mobil ödeme, Şans oyunları) Çoğu kişi başka banka hesaplarına yapılacak para transferi için komisyon ödemek istemiyor.

-Tanıtım yazısının sitede ömür boyu kalması en çok istenen şeylerin başında geliyor.

-Tanıtım yazısı yazmakta zorlananlar anlaştığı site sahiplerine yazdırma yoluna gidebiliyor.

-Sitesine tanıtım yazısı alanların ve yayınlatmak isteyenlerin en çok kullandığı sloganlara verilebilecek birkaç örnek;

"Kısa süreliğine 5 TL, 10 TL"

"Sınırlı sayıda tanıtım yazısı satışı"

"İlk kez tanıtım yazısı alıyoruz"

"Dmoz'lu tanıtım yazısı kampanyası"

"45 adet siteden tanıtım yazısı satışı 90 TL"

"Uygun fiyatlar ile tanıtım yazısı"

"Toplu tanıtım yazısı alınacak"

"Her gün alım yapıyorum"

"Her siteden tanıtım yazısı alınır"

Tanıtım yazısına ilgi artmaya devam edecek ancak kalite gittikçe düşecek. Kalite yerine ucuzluğun önemsenmesi emek sahibi kişiler için ağır bir darbe olacak.

Web sitesi sahibi olan çoğu kişinin "SEO uzmanı, profesyonel makale yazarı, ucuz tanıtım yazısı yayınlayıcısı" olarak öne çıkmaya başlaması, sıkıntı doğursa da doğal SEO yöntemlerinin daha fazla önemseneceğini ve arama motorlarının bu konuda ciddi yaptırımlar uygulayacağını tahmin ediyorum.

Bence emek harcayan, ciddi anlamda çalışan her site sahibi emeğinin karşılığını fazlasıyla alabilmeli.

Bu konuda sizin de söylemek istediğiniz bir şeyler varsa yorumlarınızı eksik etmeyin. Yorumlarınız benim için değerli. Her bir ziyaretçimi, okurumu önemsiyorum ve dikkate alıyorum.
































Tanıtım yazısı konusunda sık yapılan hatalar Tanıtım yazısı konusunda sık yapılan hatalar Reviewed by Medya İstasyonu on Çarşamba, Ağustos 14, 2013 Rating: 5

2 yorum:

  1. Faydalı bir yazı olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten önemli bir konuya doğru tesbit değinmişsiniz tüm webmaster arkadaşların bu yazıyı dikkate alması gerekiyor. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.