Emek olmadan yemek olmaz!

Blog yazılarında ve diğer web siteleri için üretilen yazılarda samimi ve sabırlı olmak son derece önemli iki nokta.

Samimi bir şekilde kaleme alınan, emek harcanarak fayda sağlayıcı bilgilerin sunulduğu yazılanlar okuyucuları sıkmadığı için ilgi daha fazla oluyor. Bunu Medya İstasyonu'nda yazdığım blog yazılarından da gördüm.

Bence bir yazının geniş kitlelerce okunmamasının en büyük nedenleri samimiyetin olmaması, çok uzun metinler, kelime ve cümle tekrarları, imla hataları, bilgi ve fayda sağlayıcılıktan yoksun olması ve acelecilik.

Okur odaklı yazılmayan bir yazının herhangi bir fayda sağlamayacağının artık kesin olarak bilinmesi lazım. Ancak hala bunu anlamak istemeyen kişiler var.

Yazmak, bir blog/site yazarının en büyük silahı. Etkili yazılar yazabilen, yazılarında fayda sağlayıcı unsurları barındıran yazarlar her zaman bir adım daha önde olacak. Çünkü yazı hala internetteki en önemli içerik öğesi.

Yazmak, yetenek isteyen bir iş. Herkesin güzel ve etkili bir yazı yazamayacağını biliyoruz. Bunun için ciddi pratikler yapılması lazım ve bol bol bir şeyler okumak gerek.

Blog yazarları kadar yazmayı profesyonel anlamda yaptığını iddia eden daha öncesinden hiçbir tecrübesi olmadığı halde bir anda "SEO uyumlu makale yazarı" olanlar da var. Bunların işi gücü 100 kelime 1 TL, 200 kelime 2 TL gibi "Ne alırsan, ne verirsen" mantığı ile hareket ederek müşteri kapmak.
 
SEO uyumlu yazı yazan ne kadar çok kişi varmış

SEO uyumlu diye yazılan yazıların çoğuna gülüp geçiyorum. Bunlar gerçekten çöplükten başka bir şey değil. Bu çerçevede yazılan yazıları bir okusanız siz de bana hak vereceksiniz. İnternet dünyasında bu işi gerçekten hakkıyla yapan, profesyonellik çerçevesinde makale yazan, tanıtım yazısı yazan kişilerin çok fazla olduğunu düşünmüyorum.

Hatta bu yazım işlerini ajans olarak yürütenler dahi bu işi tam olarak beceremiyor. Geçenlerde bir forum sitesinde içerik ajansının yazı örneklerine denk geldim.

Birkaç yazı örneğini paylaşmışlar. Yazıları okudum inanın ki hiçbir şey anlamadım. Ne bir ara başlık var, ne yazım kuralları var, ne paragraf var. En önemlisi yazıyı baştan sona okutacak bir akış yok.

İşin garip tarafı forum sitelerinde büyük kampanyalar ile satılan, kaliteden son derece uzak bu yazıların bol miktarda alıcısı var. Neden mi? Fiyatı uygun. 100 kelime 1 TL diyorlar. SEO işiyle uğraşanlar balıklama atlıyor. Kaliteyi önemseyen çok kişi yok. 1 TL'lik bir yazı ile ne verim alınır ki? 100 kelimelik bir yazının 50 kelimesi tekrar zaten.

Bu işi profesyonel anlamda yaptığını iddia eden içerik ajansları da fiyatları bu denli düşürmüşse burada sorgulanması gereken bir şeyler var.

Bu ucuz yazı işçiliği  son zamanlarda benim çok canımı sıkıyor. Kolaya kaçan, niteliksiz işler ile "kısa zamanda para kazanayım, ziyaretçi çekeyim" diye bakan kişilerin sayısı maalesef artıyor.

Bana çoğu zaman içerik yazarlığı hakkında onlarca iş teklifi geliyor. Her seferinde "gel bizimle çalış, daimi iş, aylık bu kadar yazı yazarsın" gibi mailler alıyorum.

Açıkçası bu tür işlere pek sıcak bakmıyorum. Bir yazım işi olacaksa bu gerçekten kaliteli kişiler ile çalışılarak yapılmalı. Ben yazıyı sadece para kazanmak için yazmam. Yazdıklarımdan önce ben keyif almalıyım ve memnun kalmalıyım ki ortaya kaliteli bir ürün çıksın.

Komik fiyatlar sunarak "bütçem bu kadar, daha fazlasını veremem" diyenler ile çalışmak bana ters.

Bütçen o kadarsa neden tırmalıyorsun? Bırak o zaman bu işleri. Sen SEO çalışmaları yaptığın kişilerden ya da firmalardan hatırı sayılır paraları alacaksın. Emek harcayanlara gelince "bütçem az" nağmelerine başlayacaksın. Başkalarının emeğinin sömürülmesi kadar acı bir şey var mı?

Bu yazım işlerini gerçekten hakkıyla yapanlar adam gibi yazılar yazmak için kendilerini yırtsın, sen gel "100 kelime 1 TL 20 tane, 50 tane yazı lazım" de.

Olmaz arkadaş...

Google'ı ancak bir yere kadar kandırabilirsiniz

Zaman gelecek o çöp yazıların ve yazarların da modası geçecek. Bak Google'a sık sık algoritma değişikliği yapıyor. Artık gerçek anlamda profesyonelliği önemseyecek. Aynı bir insan mantığı ile çalışıyor. Her şeyi takip ediyor. Kimin gerçekten emek harcadığını, kimin copy-paste yaptığını gayet iyi biliyor. Şimdi diyeceksiniz "Madem Google her şeyi biliyor neden benim sıralamam istediğim gibi değil?

Onun da cevabı var. Demek ki gerçekten çalışılmıyor. İstikrar yok. Özgünlük ve benzersiz içerik üretimi yok.

Aklıma gelen, takip ettiğim birkaç blog var.

Bir örnek vereyim. Bakın Blog Hocam adlı bloga. Birkaç yıllık, gerçekten emek harcanarak, samimi ve özgün içerikler üreterek bir noktaya gelmiş bir yayın. Alexa verileri de bunu doğruluyor. Birçok büyük siteyi de geride bırakan bir blog. Blog yazarlığına yeni başlayan ya da başlamayı düşünen çoğu kişinin ana referans kaynağı. Blog ile ilgili kelimelerde hep ilk sayfalarda.

Bir örnek de kendimden vereyim. Medya İstasyonu'nu yaklaşık 5 ay önce açtım. İçeriklerini tamamen kendim hazırladım. Para ile yazı almadım. Link ve backlink almadım. Özel SEO teknikleri de kullanmadım. Blog hakkında arama potansiyeli birçok anahtar kelimede ilk sayfada ya da ilk sayfalarda.

Hatta blog yazarlığı ile ilgili başka neler yazılmış diye aratırken hep kendi yazılarımla pişti oluyorum. Son zamanlarda çok fazla vakit ayıramadığım halde gayet iyi bir noktada. Çok daha iyi olacağına inanıyorum.

Şunu unutmamak gerek; çalışınca, emek harcayınca her şey oluyor. Kimse birden büyümedi. Büyük web siteleri, büyük bloglara sahip olmak hayal değil.

Sabredin, kolaya asla kaçmayın, çalışın ve zamanını bekleyin...

Emek olmadan yemek olur mu?




 



Emek olmadan yemek olmaz! Emek olmadan yemek olmaz! Reviewed by Medya İstasyonu on Cumartesi, Ağustos 31, 2013 Rating: 5

3 yorum:

  1. KESİNLİKLE BOL BOL KİTAP OKUNMASI GEREKTİGİNİ DÜŞÜNÜYORUM..GÜZEL BİR YAZI OLMUŞ ..

    YanıtlaSil

  2. Piyasada içerik yazarlığının "nitelikli ve ucuz iş gücü" olarak kabul görmesi döneminin yavaş yavaş sonlandığına bizzat şahit oluyor ve mutlu oluyorum son zamanlarda. Ben bu işi yapıyorum ama dediğiniz fiyatlara asla yapmıyorum. Seçici davranıyorum, gelen teklifleri "kusura bakmayın bu iş gönül işi, istemediğim konularda yazmıyorum, dahası piyasa fiyatlarına yazmıyorum" diyorum. İnanın böyle dik durunca kaliteli yazı isteyenler de o fiyatların on katını ve hatta daha fazlasını kabul etmek zorunda kalıyorlar. Umarım bu işte iyi olanların çok iyi kazanacağı dönem, sizin de belirttiğiniz gibi Google güncellemeleri sayesinde yakında gelecek..

    YanıtlaSil
  3. İnşallah dediğiniz gibi olur.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.