11 Temmuz 2013 Perşembe

Markalar Twitter'ı neden kullanmalı?

11 Temmuz 2013 Perşembe
Sosyal medya denilince akla ilk gelenlerden biri olan Twitter, dünya çapında oldukça popüler bir mikroblogging platformu. Twitter, ülkemizde özellik medyanın gündeminde yer almaya başlaması ile birlikte popüler olmaya başladı.

Twitter'a üye olanların kullanım amacı farklılık gösterebiliyor. Markalar/şirketler açısından Twitter son yıllarda en çok önemsenen platformların başında geliyor. Twitter’ın Türkiye'deki markalar, kurumlar ve şirketler açısından kullanım örneklerinin sayısı da her geçen gün artıyor.

Twitter, markalar/şirketler için pazarlama sürecinde yeni fırsatlar sunacak bir platform olmakla birlikte geleneksel pazarlama yöntemlerini online ortamlarda etkili bir şekilde yürütmek hususunda vazgeçilmez bir mecra. Twitter'ı aktif bir şekilde kullanarak sosyal medyada pazarlama faaliyetlerinin başarılı olması zor değil.

Peki, hala Twitter'ı kullanmamakta direnen markalar/şirketler neden bu kararlarından vazgeçmeli?

Müşteri hizmetleri

Markaların/şirketlerin müşteri hizmetlerini ve çağrı merkezlerini Twitter'a taşıması Twitter kullanıcılarının ulaşmasını kolaylaştıracak. Sorunların ve taleplerin dinlenerek online olarak hızlı bir şekilde cevaplandırılması problemlerin çözüm süreci açısından önem taşıyor.

Kriz yönetimi


Twitter kriz anlarında mesajınızı en hızlı şekilde iletmenizi sağlayacak, markanın doğrudan iletişim kurabildiği bir platform. Oluşabilecek bir kriz anında kullanıcıları takip etmek, onlara samimi ve doğru cevaplar vermek markanın online itibarı açısından gerekli.

Sosyal medya takibi

Twitter’da markayı takip etmek itibar yönetimi açısından olmazsa olmaz bir husus. Marka hakkında olumlu ve olumsuz görüşler yazan kişilerle iletişime geçilmesi, sorunların çözülmeye çalışması memnun edici bir girişim olarak karşılanacaktır.

Promosyon ve kampanyalar

Twitter kullanıcılarına özel promosyonlar yapan markalara ilgi oldukça fazla. Yapılacak tüm promosyonların ve kampanyaların Twitter’dan duyurulması daha geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşmayı sağlayacak. Sadece takipçilere özel promosyonlar ve öncelikli haberdar olma fırsatı  markaların takipçi sayılarını arttırmak için   yardımcı bir yöntem olarak düşünülmeli.

Haber duyurma ve basın bülteni yayını

Markalar/şirketler kendileri  ile ilgili gelişmelerin yayınlandığı basın bültenlerini, linkleri Twitter hesabı üzerinden duyurmalı. Böylece dijital pr anlamında etkili olunabilir. Basın bültenlerinin Twitter'a özel hazırlanması okunmasını kolaylaştıracağı gibi yayılma hızını da arttıracaktır. Bu yüzden fayda sağlayıcı, reklamdan uzak, çok fazla uzun olmayan eğlenceli bültenlerin hazırlanmasına yoğunlaşmak gerek.

paylaşmak güzeldir


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Medya İstasyonu - Blog Yazarlığı, İçerik Pazarlama, Tanıtım Yazısı, Blog açmak, Haber Sitesi Kurmak, Özgün İçerik Haber Sitesi kurmak ·