Dijital PR neden önemli?

Dijital PR (dijital halkla ilişkiler) son yıllarda halkla ilişkiler çalışmalarının en önemli aşamalarından biri olarak öne çıkmaya başladı.

Dijital PR kavramını bilmeyenler için tanımlamak istiyorum"Dijital PR, Bir markayı, bir şirketi, bir projeyi ya da internet sitesini yönetmek ve iyileştirmek için ulusal ve yerel haber siteleri, sosyal medya siteleri, arama motoru, bloglar, forumlar gibi internet araçlarının halkla ilişkiler amaçlı kullanılmasıdır."

İnternet ortamındaki içeriklerin son yıllarda büyük artış göstermesi nedeniyle markalar/şirketler, interneti hem yerleşik hem de mobil olarak aktif bir şekilde kullanan potansiyel müşterilere ve hedef kitleye ulaşmak için online görünürlüğü önemsemeye başladı. Müşterilere daha yakın olmak için bu teknoloji çağında yapılması gereken en önemli şey markaları/şirketleri dijital ortama taşımaktan geçiyor.

Dijital halka ilişkiler faaliyetleri kapsamında marka tanımlama, konumlandırma,  projelendirme, basın bülteni oluşturma ve dağıtma, arama motoru optimizasyonu (SEO), sosyal medya pazarlama ve online bülten takibi gibi çalışmalar yapılıyor.

Peki, başarılı bir dijital pr çalışması için nelere dikkat edilmeli?

*Öncelikle markaların/şirketlerin dijital ortamlarda kalesi konumunda yer alan web sitelerinin kullanıcı dostu hazırlanması gerekiyor.

*Markanın kurumsal imajını yansıtacak bir tasarım, site için dolaşımda kullanıcıları rahatsız etmeyecek bir navigasyon sistemi, marka/şirket hakkında detaylı bilgilerin yer aldığı "hakkımızda, vizyonumuz, misyonumuz, iletişim, referanslarımız, çalışmalarımız, hizmetlerimiz" gibi linklerin önemsenmesi büyük önem taşıyor.

*Kurumsal web sitesi tüm tarayıcılarda eksiksiz görüntülenebilmeli ve mobil cihazlarda sorunsuz açılmalı.

*Sosyal paylaşım butonları mutlaka yer almalı.

*Web sitesinin hızlı açılması, yoğun flash öğelerine sahip olmaması, sitede kullanılan Türkçe'nin akıcı olmasına dikkat edilmeli.

*Web sitelerinin arama sonuçlarında üst sıralarda görüntülenebilmesi için doğal arama motoru optimizasyonu (SEO) çalışmalarına özen gösterilmeli.

*Web sitelerine ziyaretçi çekmek ve müşteri portföyünü geliştirmek için reklam çalışmalarından faydalanılmalı. Google Adwords, Facebook ve Twitter reklamlarının yanı sıra kaliteli web siteleri de reklam için değerlendirilebilir.

*Sosyal medyada aktif olarak yer almak ve düzenli paylaşımlarda bulunmak akıldan çıkarılmaması gereken bir diğer dijital pr çalışması. Müşteriler ile bire bir iletişim kurmak marka imajı ve sürekliliği açısından büyük bir avantaj olabilir. Sosyal medya hesapları, ilgisiz bırakılmamalı.

* Özgün, düzenli olarak güncellenen haber sitelerine/bloglara tanıtım yazısı verilerek online mecralardaki marka görününürlüğü artırılmalı. Markanın forum, haber siteleri, sözlükler, bloglar, tüketici sitelerinde yer alması. Dijital PR’ın artması için hayati önem arz eden çalışmalar.

Bu maddeleri "Djital ortamda Ben de varım" demek isteyen her marka/şirket uygulamalı. Dijital ortamda işler her zaman yolunda gitmeyebilir. Online mecralarda olası bir kriz için önceden hazırlıklı olunması dijital itibarın zedelenmesini önlemede bir gereklilik.

Türkiye'de interneti aktif olarak kullanan milyonlarca kişi var. Bir marka ya da şirket ile ilgili herhangi bir olumsuz durumda acil müdahale edilmesi çoğu zaman zor olabiliyor. Bunun için dijital halkla ilişkiler çalışmaları kapsamında mutlaka kriz yönetimini başarılı bir şekilde yönetecek, sosyal medya araçlarını ve doğal SEO tekniklerini etkili bir şekilde kullanarak olumsuz imajı olumluya çevirecek profesyonelliğe ihtiyaç duyulacak.

Dijital PR kavramı, yakın gelecekte daha çok öne çıkacak. Bu yüzden internet ortamında yer alan her marka ve şirket online pr çalışmalarını çeşitlendirerek hızlandırmak durumunda.



Dijital PR neden önemli? Dijital PR neden önemli? Reviewed by Medya İstasyonu on Çarşamba, Temmuz 24, 2013 Rating: 5

4 yorum:

  1. Peki benim merak ettiğim bu PR Ajanslarına nasıl ulaşabiliriz. Mesela ben Nokia PR ajansına ulaşmak istiyorum bunu nasıl yapabilirim ?

    YanıtlaSil
  2. Markanın son olarak çalıştığı dijital ajansın 41? 29! olduğunu hatırlıyorum. Başka ajanslar ile bir çalışması var mı o konuna net bir bilgim yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yani genel anlamda sormuştum. Onlarca PR Ajansı arasından nasıl arama yapabiliriz. Sadece Nokia için değil diğer şirketler içinde ulaşmamız lazım diyelim

      Sil
    2. Halkla ilişkiler şirketlerinin sitelerinde hangi markalar ile çalıştığı yazıyor. İnternetten pr ajanslarını taratın. Hepsinin web sitesi var. Orada "referanslarımız" adı altında çalışılan markalar yer alıyor.

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.