7 Mayıs 2013 Salı

Bloglar markaların dikkatini nasıl çekebilir?

7 Mayıs 2013 Salı
Blogların gücünün farkına varan markalar son yıllarda kurumsal blog oluşturmaya ağırlık verdi. Markalar oluşturdukları kurumsal blogları hem kampanya faaliyetlerini duyurmak hem de müşteriler ile iletişim kurmak amacıyla kullanıyorlar.

Kurumsal bloglar sayesinde markaların, tüketici kitlesi ile daha samimi bir etkileşim kurabildiğini söylemek mümkün. Markaların bloglar üzerinden oluşturdukları içerikler Facebook ve Twitter gibi yaygın olarak kullanılan sosyal ağlarda paylaşım butonları gibi mekanizmalar sayesinde yer bulduğunu biliyoruz.

Kampanyalarını sadece bloglar üzerinden gerçekleştiren markalar da var.  Başarılı blog yazarları zaman zaman marka temsilcileri haline dönüşebiliyor. Markalar kaliteli ve özgün içerik üreten blog yazarları ile iletişime geçerek kampanyalar ve hizmetler konusunda kendileri için temsilci olmalarını talep edebiliyor. Kampanyalar için özel hazırlanan içerikler bloglar yoluyla geniş bir kitleye yayılabiliyor.

Bazı markalar dönem dönem blog yazarları ile çeşitli sebeplerle toplantılar gerçekleştiriyor. Özellikle lansman dönemi öncesinde blog yazarlarına bilgi veriyorlar.

Peki bloglara önem veren markaların çekim alanına girebilecek düzeyde bir blog için neler yapılmalı?

Kaliteli içerik üretimi şart

Kaliteli, okunabilir içeriklerin değerli olduğu her yerde sıkça bahsediliyor. Bloglar ile çalışma yoluna giden markalar da özgün içerik üretimine önem veriyor. Çünkü kendi kampanyaları için hazırlanan içerikler de özgün öğelerden oluşuyor. Hangi marka kopya içerikler ile doldurulmuş bir blog ile çalışmak ister ki? Blogunuz ile markaların dikkatini  çekmek istiyorsanız içeriğinizi kendiniz üretin. Kopyala-yapıştır mantığı ile asla hareket etmeyin.

Araştırmacı olun

Araştırarak hazırlanmış içeriklerin daha fazla ilgi gördüğü bilinen bir gerçek. Farklı kaynaklardan araştırılan ve doğru bilgiyi sunma amacıyla hazırlanan içerikler daimi bir referans kaynağı olarak internet üzerinde varlığını sürdürecektir. Araştırarak ürettiğiniz içerikler, markaların gözünde sizin deneyimli ve bilgili olduğunuzun bir göstergesidir.

Tek bir konu üzerine yazın

Blog yazarlığında klasikleşmiş bir hata olan her konuda yazı yazmak, kaliteli bir blog yazarlığı açısından ciddi bir tehdittir. Tek konu üzerine yazılan bloglar, iyi bir başvuru kaynağıdır. Bloglar üzerinden kampanya düzenleyecek olan markalar kendi kampanyalarına paralel olan bloglara daha fazla ilgi gösteriyor. Örneğin teknoloji ürünleri satan bir marka teknoloji ürünleri  ile alakalı içerik üreten blogları pazarlama hususunda seçecektir. Böylece teknoloji ürünlerini kullanan hedef kitleye erişim daha kolay olacaktır.

Blog sitenizde "Hakkımda" kısmı oluşturun

Çok ziyaretçisi olan bir blog sitesine sahip olabilirsiniz. Fakat blogunuzda sizi tanıtıcı hiçbir bilgi yoksa bu sizin güvenilirliğinizi zedeleyen bir durumdur. Kampanyasını bloglar üzerinden düzenleyen markalar blog sitesi sahibini yakından tanımak ister. İsmi cismi belli olmayan kişiler ile kurumsal bir marka nasıl iletişim kurabilir ki? Bu yüzden blogunuzda "Hakkımda" başlıklı bir kısım oluşturmalısınız. Bu kısımda özgeçmişinizi, blogunuzun amacını, sizinle iletişim kurulması için gerekli mecraları (e-mail, telefon, sosyal medya hesapları) belirtmelisiniz. Böylece daha profesyonel bir izlenim bırakmış olursunuz.

Kullanışlı ve içeriği öne çıkaran bir tema seçin

Blog yazarlığına yeni başlayan kişilerin çok yaptığı yanlışlardan biri de sıkça tema değiştirmek. Tema değiştirmek ile vakit kaybetmek yerine içeriğizin kalitesini ve sayısını artırmanızda fayda var. Basit, görsel olarak gözü rahatsız etmeyecek, okurların içeriğine kolay ulaşabileceği bir temayı seçin. İçeriğiniz, seçeceğiniz tema içerisinde "ben buradayım" diyebilmeli. Markalar sizin içerik üretebilme kabililiyetinize daha çok önem veriyor.

Blogunuzu reklamla doldurmayın

Blog yazarak para kazanmak çoğu kişinin en büyük arzusu. Bu uğurda çoğu zaman blog yazarlığı ikinci plana itiliyor. Bloglarından bir an önce para kazanmak isteyen blogger arkadaşlar rastgele reklam yerleşimleri ile blogu reklam çöplüğüne döndürüyor. Bu da blog sitelerinin direkt para kazanmak amacıyla açıldığı hususunda kötü bir izlenim oluşturmaktan başka bir işe yaramıyor. Ziyaretçisi fazla olmayan bir blogun tık başına ücret veren reklam programları ile tatminkar bir kazanç elde etmesi çok zor. Bloglar için en uygun ve etkili kazanç yöntemi içerik pazarlama. Banner reklamlar artık eskisi gibi ilgi çekmiyor.  Markalar da artık içerik pazarlama yöntemini kullandığı için bloglara banner reklam vermiyorlar.

Sosyal medyadaki paylaşımlarınıza dikkat edin

Sosyal medya sitelerindeki hesaplarınız üzerinden paylaşımda bulunurken içeriklerinize, imla kurallarına, ifade tarzınıza dikkat etmenizde fayda var. Online itibar yönetimi açısından ileriki süreçte başınızı ağırtacak paylaşımlardan kaçınmalısınız. Sosyal medya üzerinden hakkında ileri geri konuştuğunuz bir markanın sizinle çalışacağını mı düşünüyorsunuz? Markalar işe alım sürecinde istihdam edeceği kişilerin sosyal medyadaki paylaşımlarını ve bu mecralardaki davranışlarını dikkate alıyor. Bunu aklınızdan çıkarmayın.






paylaşmak güzeldir


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Medya İstasyonu - Blog Yazarlığı, İçerik Pazarlama, Tanıtım Yazısı, Blog açmak, Haber Sitesi Kurmak, Özgün İçerik Haber Sitesi kurmak ·