12 Nisan 2013 Cuma

Türlerine göre bloglar

12 Nisan 2013 Cuma
Blog yazarlığına ilginin artması ile son yıllarda birçok konuda blog açıldı. Herhangi bir konu üzerine yayın yapan bloglar olduğu gibi sadece bir alanda yayın yapanlar da var. Blog konusunda sınırlama yok.

Bu yazımda blog türleri hakkında bazı bilgiler vermek istiyorum.

Kişisel bloglar: Bu bloglar kişilerin ilgi alanları doğrultusunda açtığı, belli zamanlarda içerikler girdiği bloglar. Dünyada en yaygın blog türü kişisel bloglar. Başarılı olan ve binlerce kişinin takip ettiği kişisel bloglar çoğu yeni blog yazarının en büyük ilham kaynağı...

Yönetici blogları: Bu bloglar şirketlerde yönetici olarak  çalışanların şirketin karşı karşıya olduğu konular üzerinde kendi bakış açılarına göre anlattığı, şirket yönetimi ile ilgili öneriler ve bilgiler içeren
  
konulardan oluşuyor. Şirketin tepe yöneticilerinden  kendi firmaları hakkında bilgiler almak müşterilerin gözünde şeffaflık ve güvenilirlik açısından büyük önem taşıyor.
Şirket blogları: Şirket bloglarında şirket içerisinde olup bitenler hakkında işletmeler lehine yazılan sadece şirketi temsil eden yazılardan oluşmakta. Şirketin çalışanlarına yönelik yaptığı aktiviteler, şirket toplantıları, şirket ortaklıkları gibi içerikler bu tür blogların konusunu oluşturuyor.
   
Ürün Blogları: Bir şirketin ürettiği ürünlerle ilgili bilgiler, ayrıntılar verdiği; hedef kitleyi ürüne bağlama çalışmalarını aktif olarak yürüttüğü bu blog türleri blog pazarlama çatısı altında önemli bir rol oynuyor. Ürünlerin detaylı olarak tanıtıldığı, fotoğraf ve video gibi görsellerle zenginleştirildiği bloglar önemseniyor.
  
Müşteri hizmet blogları:  Ürün bloglarından farklı olarak müşteri hizmetleri görevi gören bu bloglar ile marka ve müşteriler arasında etkili bir iletişim ve etkileşim kurulması amaçlanıyor. Ürün ile ilgili sorunları ele alarak onlara yol gösterici nitelikte yazılardan oluşan bloglara ilgi oldukça fazla. Artık tüketiciler satın almayı düşündüğü bir ürün hakkında ön araştırma yapıyor ve diğer kullanıcıların deneyimlerini, şikayetlerini dikkate alıyor.
  
Çalışan blogları: Şirket çalışanlarından şirket hakkında yazdıkları yazılardan oluşan bloglar. Çalışanlarını blog yazmaya teşvik eden şirketler de var. Bu şirketler haklarında yazılabilecek her türlü içeriğe hazırlıklı olmalı. Bu blog türünde şirket ile ilgili olumlu ya da olumsuz içerikler de yer alabilir. Bazı şirketler çalışanlarının canını sıkan, motivasyonunu düşüren çalışma koşullarını düzeltmek için zaman zaman nabız yoklaması yapıyor. Bu tür bloglarda çalışanına değer veren şirketler olumlu ve olumsuz yorumlar ve içerikleri etkili bir şekilde analiz ederse şirketin gelecekteki konumu için bir yol haritası oluşturabilirler.

paylaşmak güzeldir


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Medya İstasyonu - Blog Yazarlığı, İçerik Pazarlama, Tanıtım Yazısı, Blog açmak, Haber Sitesi Kurmak, Özgün İçerik Haber Sitesi kurmak ·