8 Nisan 2013 Pazartesi

Markalar mobil uygulamada nelere dikkat etmeli?

8 Nisan 2013 Pazartesi
Akıllı telefon ve tablet bilgisayar kullanıcılarının hayatında büyük yer edinen mobil uygulamalar deyince akla artık sadece App Store gelmiyor. Apple’dan sonra BlackBerry, Google, Microsoft, Nokia ve Samsung gibi teknoloji devleri  de kendi uygulama mağazalarını açarak sadece cihaz değil cihazla birlikte yeni bir dünyayı, binlerce uygulamayı
pazarlamaya başladılar.

Ücretli ve ücretsiz olarak sunulan bu uygulamalara kullanıcıların ilgisi son derece fazla. Akıllı telefon sahibi olup da uygulama indirmeyen neredeyse yoktur. Deneyerek hoşumuza giden uygulamaları mobil cihazlarımıza yüklüyoruz.

Mobil cihazlar ve uygulamalar sayesinde gün içinde iki işimizin arasında kalan boşluklarda pek çok farklı iş yapabiliyoruz.

Mobil uygulamalara markalar da ciddi anlamda eğilmeye başladı. Artık hemen hemen her markanın bir mobil uygulaması bulunuyor. Sosyal medyada yer almak isteyen markalar, mobil uygulama pazarında da kendilerine bir yer edinmeli.

Kurumsal mobil uygulamalar markaların, şirketlerin müşterileri ile her türlü platformda etkin bir iletişime sahip olmalarına olanak sağlıyor. Markalar müşterileri ile her türlü etkileşime girmek ve farklı servislerle onlara ulaşmak istiyor. Bunu yaparken en kısa ve en etkin bir şekilde bir çözüm üretilmesini hedefliyorlar. İşte kurumsal mobil uygulamalar tam da bu noktada devreye giriyor.

Günümüzde markalar kullanıcılarına son derece etkin ve entegre bir biçimde sunulmuş mobil uygulamalar ile en az bütçe ile geri kazanım elde edebiliyor.

Peki bir marka mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmeli?

*Mobil uygulama geliştiricilerinin referansları,
*Mobil uygulamada fiyat-performans dengesi,
*Mobil uygulamanın kullanışlı oluşu,
*Menü geçişlerinin hızlı olması,
*Reklamın mümkün olduğunca az olması,
*Mobil uygulamanın tüm akıllı cihazlar ile uyumlu olması,
*Mobil uygulamanın ücretsiz olarak indirilebilmesi,
*Mobil uygulama yapan şirketin uygulama sonrasındaki teknik desteklerinin sürmesi,
*Uygulamada içindeki görsel-metin dengesinin sağlanması,
*Mobil içeriklerin sürekli güncel tutulması ve doyurucu olması,
*Uygulama hatalarının kontrol edilebilmesi,
*Uygulama boyutunun ortalama büyüklükte olması,
*Markanın kurumsal imajı ile bütünlük göstermesi,
*Belli periyotlarda uygulama hakkında güncelleştirmelerin yayınlanabilmesi






Siz de müşterilerinize mobil uygulamaların gelişen platformundan seslenmek istiyorsanız yukarıda sıraladığım maddeleri dikkate almanız yararınıza olacak.


paylaşmak güzeldir


2 yorum:

  1. sağlıklı bilgi ve içerik için teşekkürler. internette mobil uygulamalara ait açıklayıcı metin ve makalelerin azlığı karşısında şaşırmıştım. bu yazı çok iyi oldu.

    YanıtlaSil
  2. reklamlar yüzünden sildiğim uygulama sayısı çok fazladır açıkçası. bilgiler için teşekkür.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Medya İstasyonu - Blog Yazarlığı, İçerik Pazarlama, Tanıtım Yazısı, Blog açmak, Haber Sitesi Kurmak, Özgün İçerik Haber Sitesi kurmak ·