15 Nisan 2013 Pazartesi

Kariyeriniz sosyal medyanın kurbanı olmasın!

15 Nisan 2013 Pazartesi
Günümüzde şirketler artık işe alım sürecinde adayların sosyal medya hesaplarına ve aktivitelerine önem veriyorlar. Sosyal medya global anlamda çok büyük bir güç haline geldi. Markalar ve şirketler tanıtım, pazarlama, satış ve reklam alanındaki stratejilerini sosyal medyaya göre yeniden belirlemek zorunda kaldı.

İşe alım departmanları ve insan kaynakları uzmanları işe alınması düşünülen adaylar ile mülakat yapmadan önce internetten ön araştırma yapıyor. Adayların hesaplarındaki paylaşımları, arkadaş ilişkileri ön izlenim edinmede önemli pay sahibi. Bireylerin sosyal medyadaki davranışları, paylaşımları şirket kültürüne ters ise o şirket başka adaylara yönelebiliyor.

Örneğin, aday şirket için hazırladığı özgeçmiş dosyasında sigara içmediğini söylüyor ama sosyal ağlardaki fotoğraflarında sigara içtiği görülüyor ya da adayın politik görüşleri fazla agresif bulunabiliyor. Marka duruşu ile çelişen bir imajı olabiliyor veya sosyal mecralardaki profilinde yer alan resimler ya da paylaşımlar aday hakkında dışa dönük, eğlenceli, hayvansever olduğu izlenimi vererek onun için avantaja dönüşebiliyor.

Sosyal medyadaki paylaşımlar ve davranışlar kişilerin kariyer hedeflerini olumlu ya da olumsuz şekilde etkileyebiliyor. Bu yüzden bu mecralardaki paylaşımlara dikkat etmek kişinin geleceği için yapacağı en önemli kariyer yatırımlarından biri.

Yaşamımızın her alanında etkisini artıran sosyal ağlar, hem küresel çapta hem de Türkiye'de aktif olarak kullanılacak. Bu platformlarda bulunmak, mecralara ayak uydurabilmek kadar bu mecraların nasıl kullanıldığına da dikkat etmek, gelecek süreçte daha çok önem kazanacak.

Kişiler gelecekte kariyer anlamında sosyal medya ile ilgili sorun yaşamamak için nasıl davranılmalı?

*Kişiler sosyal medyada farklı bir karaktere bürünmemeli,
*Sosyal medya hesaplarında müstehcen içerik paylaşımından kaçınmalı,
*Sosyal hesaplarda özel hayata ilişkin fotoğraf paylaşımında dikkatli olmalı,
*Sosyal medyada kullandığı dile dikkat etmeli,
*İletilerinde imla kurallarına dikkat etmeli,
*Sağlığa zararlı şeyler ile ilgili fotoğraf, yazı vb. içerik paylaşımından kaçınmalı,
*Sosyal medya hesaplarındaki profilleri özenli bir şekilde doldurmalı
*Takipçi kazanmak uğruna şekilden şekile girilmemeli,
*Yorumlarda ve eleştirilerde dikkatli olunmalı,
*Markaları kötüleyici, aşağılayıcı tutum takınılmamalı,

Peki sosyal medyada şirketlerin, markaların gözüne girmek için neler yapılabilir?


*Olduğunuz gibi davranın ve daima gerçekçi olun.
*Yardımcı olun. Tecrübelerinizi, bilgilerinizi, iş deneyimlerinizi paylaşın.
*Çekingen olmayın, Sadece kendinize odaklanmayın.
*Yeni kişiler tanıyın. İş dünyasından işinize yarayabilecek kişileri ve kurumları, şirketleri takip edin.
*Paylaşımlarınızda iddialı olduğunuz alanları öne çıkarın.
*Beğendiğiniz içerikleri retweetleyin. Paylaşımcı olun.
*Kişiler sizinle aynı fikirde olmasa da iletişimi devam ettirin.
*Blog yazın. Bloglarınızda sektörel ve iş dünyası ile ilgili yazılar paylaşmanız sizin açınızdan bir avantaj sağlayabilir.




paylaşmak güzeldir


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Medya İstasyonu - Blog Yazarlığı, İçerik Pazarlama, Tanıtım Yazısı, Blog açmak, Haber Sitesi Kurmak, Özgün İçerik Haber Sitesi kurmak ·