18 Nisan 2013 Perşembe

Kaliteli Twitter takipçisi edinmenin yolları

18 Nisan 2013 Perşembe
Twitter'ın sosyal medya pazarlamasında etkili bir şekil araç olarak öne çıkmaya başlaması birçok markanın dikkatini çekti.

Markalar Twitter'da takipçi sayısı artırmak için bir sürü yolu deniyor. Çoğu marka profesyonel anlamda verim almak için ajanslar ile çalışma yoluna gidiyor. Twitter'da takipçi sayısını artırmanın bir sürü yolu var. Öncelikle karar verilmesi gereken prestij adına fazla takipçi mi yoksa etkileşimi yüksek kaliteli takipçi mi? Gözlemdiğim kadarıyla markaların çoğu takipçi sayısına önem veriyor. Takipçi sayısı fazla olan markalar sosyal medyada daha etkili olacaklarını düşünüyor.

Ben bu noktada farklı düşünüyorum. Twitter'da sizin markanız ve hizmetleriniz hususunda etkileşimde bulunmayan, sizi kuru kuruya takip eden binlerce kişiden asla verim alamazsanız. Twitter'da sosyal medya pazarlama konusunda başarılı olmak için kaliteli, retweet gücü yüksek, etkileşimde bulunan takipçi kitlesini hedeflemek birinci kural olmalı.

Ancak Twitter’da bu şekilde takipçi sayısını artırmak sabır ve uğraş gerektiriyor. Doğal yollardan bu işi yapamayacağını düşünenlerin başvurduğu yöntem para ile takipçi satın almak ve suni yollardan takipçi sayısını artırmak. Bu işi yapanlar mevcut. Hatta size istediğiniz takipçiden fazlasını gönderiyorlar. Çünkü anlaştığınız takipçi sayısında dalgalanmalar olabiliyor.

Twitter'da araştırma yaparken bazı kişilerin şişirilmiş hesapları dikkatimi çekti. Yazdıkları, paylaştıkları içerikler dikkat çekebilecek türden değil. Günlük konuşmalardan oluşuyor. Buna rağmen takipçi sayıları binlerle ifade ediliyor. Merak edip takip edenlere baktım. Çoğu yabancı kişilerden oluşuyor. Maksat rakam kalabalığı. Bu yol başvuran markalar da var. Onların durumu da iç açıcı değil.

Ben Twitter'da önemli bir konuma ulaşmayı hedefleyen markalara ve kişilere yalnızca takipçi sayısını arttırmaya odaklanmamalarını öneriyorum. Sizi takip edecek kişilere tweetlerinizi retweetletmeye elverişli veya twitlerinize karşı etkileşime geçeceği içerikleri sunmanız daha yararlı olacak.

Bence kaliteli twitter takipçisi web sitenize arama motoru Google vasıtasıyla gelen organik ziyaretçilere benzetiyorum. Bu takipçi kitlesi anahtar kelimelerinize ilgi duyan, yaptığınız işe, faaliyet gösterdiğiniz sektöre karşı hevesli olan paylaşım gücü yüksek olan kişilerden oluşuyor. Bu tür takipçiler siz onları takip etmediniz diye sizi takip etmeyi bırakmayacak, parayla satın alacağınız binlerce takipçiye göre çok daha fazla sadakatli olacak. Markanız ve hizmetleriniz ile alakalı başka tüketicilere hakkınızda olumlu mesajlar veren, bir nevi viral pazarlama elçileri olarak sosyal medyada hedeflediğiniz noktaya ulaşmanızda köprü olacaklar.

Kaliteli Twitter takipçisi edinmek için basit ama etkili yollar

Kurumsal kimliğinizi vurgulayın

Kurumsal kimliğinizi yansıtmayan bir Twitter profiliyle sosyal medyada nasıl bir etki oluşturabilirsiniz ki? Sizi siz yapan, rakiplerinizden ayıran en önemli öğe kurumsal kimliğinizdir. Sosyal medyada da kurumsal kimliğinizi başarılı bir şekilde temsil etmelisiniz. Kurumsal kimliğinizi yansıtacak bir arka plan çalışmasına vakit kaybetmeden başlayın.

Tweet atmak için uygun bir zamanla şart

Sosyal medyayı kullanan kişilerin kendine has ziyaret alışkanlıkları var. Bazen çok fazla retweet edileceğini düşündüğünüz içerikler beklediğiniz değer görmeyebilir. Bunun temel nedeni zamanlama hatası olabilir. Uygunsuz bir zamanda attığınız tweet, takipçileriniz tarafından görünmeyebilir diğer tweetlerin arasında kaynayabilir. Twitterda bence tweet atmak için en uygun zaman sabah ve akşam saatleri. 

Takipçileriniz ile etkileşimde bulunun

Takipçilerinizin size sorduğu her soruyu cevaplamaya çalışın. Sizi mention ettikleri bir konuda onları hatırladığınızı gösterin. Gerekirse siz de onları mention edin. Sadık takipçilerinize özelden mesaj atıp onları onurlandırabilirsiniz. Unutmayın; etkileşimli bir hesap, binlerce kişinin takip ettiği ama etkileşimde bulunmadığı bir hesaptan daha yararlı olacak.

Bilgilerinizi, tecrübelerinizi paylaşın

Uzman olduğunuz alanlar dahilinde yapacağınız paylaşımlar, konunuza ilgi duyan kişilerin sizin tecrübelerinizden faydalanmak istemeleri nedeniyle onları sizin hesabınızı takip etmeye yöneltecek. Twitter'ı  yeni birşey öğrenmek amacıyla kullanan çok sayıda kişi var.

paylaşmak güzeldir


4 yorum:

  1. Çok ünlü bir hava yolu şirketinin, sırf uçak yolculuğuyla ilgili attığım bir tweet yüzünden beni takip etmesine şaşırmıştım. Sosyal medya ajanslarında bu işleri yapanların yaşını, başını çok merak ediyorum. Kimleri oturtuyorlar bilgisayar başına?

    Markalar bile bunu bir strateji olarak görüyorsa her gün karşımıza çıkan takipleşme hashtaglerine şaşırmamak gerek. Twitter'ın Türkçe olmadan önceki halini hatırlarmısınız bilmiyorum ama hiç yoktu böyle şeyler :)

    YanıtlaSil
  2. Türkiye'de sosyal medya ajanslarının önlerinde almaları gereken uzun bir yol olduğuna inanıyorum. Sosyal medya uzmanıyım diyenlerin sayısı artıyor ancak yönetimde kalite düşüyor. Bir sosyal medya uzmanının görevi takip etmek, link paylaşmak olmamalı. Etkileşim kısmını da düşünmeli. Hashtag'ler çok anlamsız. Bence tweet kirliliğinden başka bir işe yaramıyor. Alakalı alakasız herkes, herşey takip edilmez ki... Kurumsal Twitter hesaplarını yönetenler bu noktada çok daha dikkatli olmalı. Gereksiz takiplerin bir faydası olmaz. 10000 boş takipçim olacağına 100 kişi olsun ancak etkileşimli olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke herkes bu düşüncede olsa... Maalesef niceliği niteliğin önünde görüyorlar.

      Sil
  3. Niceliğin ön planda olduğu hiçbir işten verim alınamaz. Sosyal medya, sosyalleşme hariç çoğu şeyi bünyesinde barındırıyor. Kaç kişi bu mecralarda gerçek anlamda iletişimi önemsiyor? Orada ayrı bir dünya var, ayrı bir sektör var. Bilgi kirliliği had safhada. Retweet etmenin de bir adabı olmalı. Sosyal medyada temiz bilgiye ulaşmak git gide zorlaşıyor. Ben en çok buna üzülüyorum. Sosyal medya ajansları, sosyal medya uzmanları biraz da olayın "sosyal" yönüne eğilmeli...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Medya İstasyonu - Blog Yazarlığı, İçerik Pazarlama, Tanıtım Yazısı, Blog açmak, Haber Sitesi Kurmak, Özgün İçerik Haber Sitesi kurmak ·