İyi bir blogger olmanın yolu "istikrar"dan geçiyor

Blog yazarlığına yeni başlayan kişilerin en önemli sorunlarından birisi istikrarsız olma. Büyük hevesler ile açılan bloglar birkaç zaman sonra ilgisizlikten çöp site haline geliyor.

İnsanlar hala özgün içeriklerin öneminin farkında değil. Copy-paste içerikler ile doldurulan bloglar bir noktadan sonra tıkanıyor.

Yeni açılan bir blogun ziyaretçi akınına uğramasını beklemek çok yanlış. İstikrarsız, sabırsız, kolay vazgeçebilen kişilere blog yazarlığını tavsiye etmiyorum.

Blog yazarlığı, para kazanmak için yapılan bir uğraş değildir. Blog yazmak, hobidir, gönül işidir. Gerçekten yazmayı, araştırmayı seven kişilerin uğraşması gerekiyor. Türkiye'nin gündemi her gün değişiyor. Blog yazarlığı için konu sıkıntısı yok. Yeter ki istek ve kararlılık olsun.

Birçok kişinin yeni blog açanlara bazı önerileri var. Ben de kendi tecrübelerim doğrultusunda birkaç öneride bulunmak istiyorum.

*Blogunuzun ziyaretçi trafiğini artırmak ve organik hit almak için özgün içeriklerden yana olun.

*Kopya içerikleri asla yayınlamayın.

*Blogunuzun arama motoru optimizasyonunu yapın.

*Arama motorları için değil, okuyucularınız için yazılar yazın.

*Yeni açılmış, içeriği zayıf bloglarınız için backlink çalışması yaptırmayın.

*Yeni bir blog sitesine reklam koymayın.

Yazılarınızın anlaşılır olmasına özen gösterin. İmla yanlışlarından kaçının.

*Hedef kitlenizi iyi belirleyin ve kitlenize göre nitelikli içerikler üretin.

*İçerik konusunda istikrarlı olun. Düzenli içerik gimeye çalışın.

*Basit blog temaları seçin, ziyaretçileri yazılarınız ile büyüleyin.

*Bol bol kitap okun, genel kültürünüzü geliştirin.

*Sosyalliği sadece sosyal medya ile sınırlı tutmayın.

*Gündemi iyi takip edin ve kendinize daima malzeme çıkarın.

*Blog konunuz dışındaki konular ile sitenizi doldurmayın.

*Blogunuzun tanıtımını doğal yollardan yapın ve aceleci davranmayın.

Güncelleme (4 Kasım 2016) 

Bu yazıyı yazmamın üzerinden 3,5 yıldan fazla bir süre geçmiş. Medya İstasyonu hala ilk günkü heyecanla yayın hayatına devam ediyor. Aradan geçen 3,5 yılda 500'den fazla blog yazısı yazdım. Birçok iş bağlantısı kurdum, ağımı genişlettim. Blog yazarlığında istikrarlı olmak, birçok kapıyı açıyor. Sabredin, kazanacaksınız.

İletişim: medyaistasyonu@gmail.com

İyi bir blogger olmanın yolu "istikrar"dan geçiyor İyi bir blogger olmanın yolu "istikrar"dan geçiyor Reviewed by Medya İstasyonu on Perşembe, Nisan 04, 2013 Rating: 5

1 yorum:

  1. Merhabalar faydalı bir yazı olmuş. İki blog sahibi olarak size bazı konulardan bahsetmek istiyorum. İlk blogumu Ağustos 2012 nin son günlerinde oluşturdum. (http://eratasarim2012.blogspot.com/) Grafikle ilgili yaptığım çalışmalarımı sergiledim. Bir nevi portfolyo görünümünde olan yaptığım çalışmaların tanıtımını hedeflediğim bir blogtu. Uzun süre güncelledim bir çok yerden ve g+ tan tanıtımını yaparak paylaşımda bulundum. Sonuçta görüntülenme ve takipçi sayısı olarak hiç başarılı bir blog olamadı. İkinci blogumu ise Ocak 2013 tarihinde hayata dair notlar alt başlığıyla oluşturdum.(http://erayazifikiredebiyat.blogspot.com/) Müzikten güncel olaylara, gazete alıntılarından şiirlere, güzel sözlere, bazen yaşadığım komik olaylara kendimce değinerek arada da gezi, yemek gibi çeşitlemeler de girerek her telden yazdım. Sizin deyiminizle copy-paste yaptığım da çok oldu. Ama ikinci blogum daha çok görüntülendi. Grafikle ilgili blogumdaki takipçi sayısının fazlalığı da sanırım benim ikinci blogumu takip etmek isterken asıl kayıtlı blog birincisi olduğu için bu kadar oldu. Neticede istikrarlı olan blogum da başarısız, istikrarlı olmayan blogum da. Bunlar da benim tespit ettiğim noktalar. İyi günler dilerim. Betül AŞKAR.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.