21 Nisan 2013 Pazar

Advertorial reklamlar önem kazanıyor

21 Nisan 2013 Pazar
Advertorial reklam, internet, gazete ve dergilerde yer alan, haber niteliğindeki reklamlar olarak tanımlanabilir. Bu tip reklamlar da diğer reklamlarda olduğu gibi reklam verenler tarafından yaptırılıyor.

Advertorial reklamlarda metin daha çok öne çıkıyor. Yazılan metin, makale veya haber formatı kullanılarak hazırlanıyor ve daha etkili oluyor. Haberde veya makalede markanın kurumsal imajı, şirket departmanları, firma çalışanlarının uzmanlıkları ve çalışmaları , ürün ve hizmet özellikleri gibi bilgiler detaylarıyla anlatılıyor.

Advertorial ilanlar, reklamdan çok bir haber veya makale formatında olduğu için çoğu kişi, bunun bir reklam olduğunu anlayamıyor. Bu tip reklamların bir köşesine veya altına, sadece “advertorial reklam” ya da "bu bir ilandır" yazıyor. Reklam verenler, bu tip reklam mecraları son zamanlarda sıkça tercih etmeye başladı.

Advertorial reklamda, reklamın yer aldığı sayfanın mizanpajı, reklam sayfası gibi düzenlenmiyor. Yazılan metinin formatı gereği, haber veya makale sayfası gibi tasarlanmakta ve reklam metni bu formata konuluyor. Okuyucu, okuduğunun haber, makale olduğunu düşünerek okuyor. Tabi bu durum bazen okuyucuların eleştirisine maruz kalıyor. Fakat buna rağmen advertorial reklam, popüler bir reklam mecrası olarak önemini her geçen gün artırıyor.

Advertorial reklamda, reklam sloganları, marka, ürün veya hizmet logoları bulunmuyor. Bu tip reklamın anlatım şekli, haber yapma veya makale anlatımı olduğu için belirli bir ciddiyete sahip. Advertorial reklamın araştırılarak veya bilgi edinilerek gündeme paralel yazılması etkisini daha da artırıyor. Bu tip reklamların başlıkları da çok çarpıcı değil. Normal bir haber başlığı gibi görünüyor. Advertorial reklamların önemli özelliğinden biri gazete veya dergi okurlarının, bu tip ayırımları yapmadan, gazete veya dergilerini baştan sona kadar, yoğunlaşmış bir şekilde okumaları. Okurlar tarafından yadırganmıyor.

Advertorial reklamın haber niteliği taşıyor olması onu etkili kılıyor. Herhangi bir ürün ya da hizmet için advertorial reklam çalışması yapılırken bunun bilgiyle harmanlanarak hedef kitleye ulaştırılması amaçlanıyor. Bilgi çağında olduğumuz advertorial reklam seçeneği, hem reklam verenleri hem de hedef kitleyi çok daha fazla etkiliyor. Reklam kampanyalarında başarılı olmak isteyen markaların reklam çalışmaları kapsamına advertorial ilanları da dahil etmesi yararlı olacak.

Advertorial reklamların faydaları

*Yayınlanacak tüm içerikleri ve markanızın algısını siz belirleyebilirsiniz ve bu doğrultuda bir çalışma talep edebilirsiniz.
   
*Ürün tanıtımı, mikro-site, blog, kampanya duyurusu, kriz iletişimi, sosyal medyaya özel kurgulanmış mesajlar gibi farklı amaçlara yönelik yayılım gücü yüksek içerikler hazırlanabilir.
   
*İçerik bazlı reklamlar arama motorları tarafından indekslenir. Arama motorlarında üst sıralarda yer almanız için önemli bir araç olabilir.
   
*İçerikleriniz sosyal medya'da paylaşılabilir. Bu da markanızın daha çok kişi tarafından görülmesine ve web sitenize ekstra trafik sağlanmasına katkı sağlar.
   
*İçeriklerinizin web sitelerinde ve sosyal medyadaki paylaşımları kalıcı olur ve yıllarca erişilebilir. Web siteniz için etkili bir backlink kaynağı olabilir.

paylaşmak güzeldir


3 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Medya İstasyonu - Blog Yazarlığı, İçerik Pazarlama, Tanıtım Yazısı, Blog açmak, Haber Sitesi Kurmak, Özgün İçerik Haber Sitesi kurmak ·